Πέμπτη 20 Ιουλίου 2017

Η ΛΙΜΝΗ ΤΟΥ ΜΥΛΟΥ ΣΤΟ ΣΕΛΛΑΙΙΚΟ ΠΟΤΑΜΙ ΤΟ 2016

 

 
ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
 ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2016 !
ΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΕΤΕΡΑ , ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ,
ΤΟΥ ΠΡΟΠΑΠΠΟΥ ...!
 
Η ιστορική λίμνη στην  αριστερή πλάτη ανατολικά  του νερόμυλου των Αργυροπουλαίων, ο  οποίος  άφησε διαχρονικά την δική του ιστορία στην περιοχή , γεμίζοντας με αναμνήσεις και νοσταλγία όχι μόνο  τις καρδιές των απογόνων των ιδιοκτητών,  αλλά και όλου του κόσμου της περιοχής. Ο νερόμυλος και η συγκεκριμένη λίμνη υπήρξαν ένα σημείο αναφοράς και ιστορίας στην περιοχή και ασφαλώς παραμένουν αναλλοίωτα στο χρόνο..  Διερωτώμαι,  εάν υπόκεινται σε προστασία από κάποιο φορέα κρατικό ή μη,  έτσι ώστε να διατηρηθούν αναλλοίωτα στο χρόνο.
 
 
Είναι προφανές ότι,  το ποτάμι διαχρονικά  έχει κατεβάσει τεράστιες ποσότητες νερού και ογκολίθων τα οποία ποτέ, ΜΑ ΠΟΤΕ δεν αλλοίωσαν ούτε την λίμνη ούτε το νερόμυλο....... 

 

Δευτέρα 17 Ιουλίου 2017

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΥΚΛΟΣ..... ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑΚΑ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΚΛΕΙΝΕΙ!

"... Ο Α' γραμματέας του Ομίλου Τριπυλιωτών Φίλων Αρκαδικού Ποταμού, διαχειριστής και ιδιοκτήτης  της υφιστάμενης ιστοσελίδας Βασίλειος Αργυρόπουλος ( Σελλά Μεσσηνίας), υπέβαλε προφορικώς,  αλλά και γραπτώς  , την παραίτηση,  από τον Όμιλο Τριπυλιωτών Φίλων του Αρκαδικού Ποταμού στο πρόεδρο στις 14/07/2017... " 
Ο γράφων,  μετά από τρία χρόνια συνεχούς και ανιδιοτελούς προσφοράς και υποστήριξης στον όμιλο, αποχωρεί και εκτιμά  ότι η παρουσία μου  στα τρία περίπου τελευταία χρόνια, μόνο προστιθέμενη αξία έδωσε και γι αυτό νιώθει ιδιαίτερη τιμή και ικανοποίηση! 
Οι λόγοι παραίτησης αναφέρονται  στην επιστολή παραίτησης η οποία έχει σταλεί  στον πρόεδρο του ομίλου Τριπυλιωτών Φίλων του  Αρκαδικού Ποταμού.

Εύχομαι εγκάρδια και ειλικρινώς,    στον πρόεδρο και τα άλλα μέλη του Δ.Σ. και βέβαια σε όλα τα μέλη του ομίλου, να συνεχίσουν να βαδίζουν απαρέγκλιτα πάνω  στο αρχικό όραμα και στόχο, τα οποία τους ενέπνευσαν για  αυτό το όμορφο ταξίδι δημιουργίας και προσφοράς στην τοπική κοινωνία της περιοχής Τριπύλης ! 

Ευχαριστώ ιδαίτερα τον οραματιστή,  χαρισματικό και οξυδερκή  πρόεδρο του ομίλου Τάκη Αδαμόπουλο, για την αγαστή και αμφότερα δημιουργική συνεργασία, που είχαμε μέχρι πρόσφατα.  

Ο Διαχειριστής του Sella Messinias Blog News- Nemesis 

Δευτέρα 26 Ιουνίου 2017

ΚΑΤΆΒΑΣΗ ΑΡΚΑΔΙΚΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΣΤΙΣ 21-08-2016


  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΟΜΟΡΦΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΣΤΟΝ ΑΡΚΑΔΙΚΟ ΠΟΤΑΜΟ, ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΥΡΑΙΩΝ & ΑΛΙΜΑΚΑΙΩΝ <<Η ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΑ>> ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΤΗΣΙΑΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΧΩΡΑ ΤΗΝ 1Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟ.
  • ΑΡΧΗΓΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
Ο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΝΕΡΓΟΣ  ΠΟΛΙΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΗΜΑΚΙ ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ ( ΝΟΥΛΗΣ) ΡΑΜΜΟΣ , ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΕΡΟΧΗ ΚΑΙ ΛΑΜΠΡΗ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΑΛΛΑ  ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ, ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΙΘΜΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗΣ ΚΑΤΑΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΡΑΜΜΟΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΑΚΡΑΔΑΝΤΑ ΟΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑ  ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ( ASSET) THΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
  • ΠΕΡΙΟΧΗ

Η ΠΕΡΙΟΧΉ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΒΡΊΣΚΕΤΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΑΛΙΜΑΚΙΟΥ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΠΕΝΤΕ ΧΙΛΙΌΜΕΤΡΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΣΤΈΡΙΑ.
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ Η ΕΝΑΡΞΗ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΟΜΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΔΙΠΟΤΑΜΟΣ ( ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΩΝΤΑΙ ΤΟ ΣΕΛΑΑΙΚΟ ΜΕ ΤΟ ΚΟΠΑΝΑΚΕΙΚΟ ΠΟΤΑΜΙ.   ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΑΡΚΑΔΙΚΟ ΠΟΤΑΜΟ).
  • ΤΕΛΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΜΟΣ
Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΥΠΕΡΟΧΟ ΦΑΡΑΓΓΙ  ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΛΑΚΤΙΤΕΣ!

 

  • ΣΚΟΠΟΣ

ΣΕ ΕΤΗΣΙΑ ΒΑΣΗ  Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΥΡΑΙΩΝ & ΑΛΙΜΑΚΑΙΩΝ «Η ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΑ>>,  ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ  ΓΙΟΡΤΗ ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ  ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ  ΠΛΗΘΟΣ ΚΟΣΜΟΥ.
ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΧΩΡΑ ΣΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ, ΓΙΝΟΝΤΑΙ  ΟΜΙΛΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΠΟΥ ΣΚΟΠΟ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΟΣΟ Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΟΣΟ ΚΑΙ   ΤΗΝ  ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ  ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ.
ΑΣΦΑΛΩΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ  Η ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΘΑΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ.
 ..........................by Vasslios Argiropoulos





















































Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΕΊΝΑΙ ΔΗΜΌΣΙΟ ΑΓΑΘΟ ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ.

Η λογική της παράνοιας κυριαρχεί σε μια χώρα πού απέχει από χώρες της δύσης, όχι από οικονομικής απόψεως, αλλά πολιτισμικής. Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τα σκουπίδια μέσα στο καλοκαίρι με τις ζέστες να σφίγγουν και την σημαντική βιομηχανία της χώρας αυτής του τουρισμού. να προσπαθεί να φέρει κάνα ευρώ στο κράτος, δεν είναι μόνο απαράδεκτη αλλά και ανάλγητη από πολλές απόψεις. Εξηγούμεθα.
Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΕΊΝΑΙ ΔΗΜΌΣΙΟ ΑΓΑΘΟ ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ.

Δεν είναι δυνατόν να γίνεται πεδίο κομματικής και συντεχνιακής αντιπαράθεσης και στρατηγικής από κανέναν. Αυτές οι καταστάσεις αναδεικνύουν για μια ακόμα φορά την τραγική μοίρα μιας κρατικοδίαιτης χώρας, όπου οι εκάστοτε συμβασιούχοι παίρνουν τον νόμο στα χέρια τους αδιαφορώντας και για την υγεία των υπολοίπων πολιτών και για τα τους . Άραγε δεν γνωρίζουν τι σημαίνει σύμβαση ορισμένου χρόνου. ή μήπως μαζί με το πολιτικό προσωπικό της χώρας κοροϊδεύουν καθώς ή εν λόγω τακτική αποτελούσε μια πάγια στρατηγική που οδηγούσε σε μονιμότητα στο δημόσιο για ψηφοθηρικούς λόγους ? Δύσκολες οι αυτονόητες απαντήσεις στην χώρα των ακατανόητων αντιφάσεων . Ωστόσο, κάποιοι δήμοι εκμεταλλευόμενοι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε το 2011 με τον Καλλικράτη, το οποίο μπορεί κάποιος δήμος με δημόσιο διαγωνισμό να δώσει σε ιδιώτες την δουλειά της αποκομιδής εφόσον διαθέτουν ανάλογο εξοπλισμό και προσωπικό, μπόρεσαν και έκαναν το αυτονόητο.

Κατά την γνώμη μου πολύ ΟΡΘΑ έπραξαν, όσοι δήμοι προέβησαν σε αυτή την λυση ή και προβαίνουν σε αυτή έστω και τώρα. Δυστυχώς σε αυτή την χώρα του άκρατου παρεμβατισμού, κρατισμού, συντεχνιών και συνδικαλιστών, δεν έχει ακόμα ωριμάσει ως νοοτροπία και σκέψη , έτσι ωστε να αποφασίσει να τελειώσει μια και καλή με αυτές τις παθογένειες και στρεβλώσεις. Αντίθετα η λογική της παράνοιας που επικρατεί σε παρά πολλούς τομείς, δημιουργεί τις ακατανότητες λογικές να προτιμάει να βλέπει αυτό το χάλι στις πόλεις, να φεύγουνε οι άνθρωποι και επιχειρήσεις παντού στον κόσμο για δουλειά, να πληρώνει τεράστια ποσά σε φροντιστήρια για τη δωρεάν παιδεία, ασφαλιστικές εισφορές άνευ αντικρίσματος και τόσα άλλα αντιφατικά ..Δεν υπάρχει σωτηρία και προοπτική σε αυτή την χώρα όσο τα αυτονόητα είναι δυστυχώς ερμεα στις αγκυλώσεις και ιδεοληψίες ανθρώπων ένθεν και ενθεν ομάδων πολιτών και πολιτικών. Ας αποφασίσει αυτή η χώρα να αλλάξει κάποια στιγμή σελίδα γιατί έως τώρα έχει δείξει ροπή στην αυτοχειρία σε κομβικά σημεία στην ιστορία της όπως και στα σημερινά χρόνια της καταστροφικής από όλες τις πλευρές οικονομικής και όχι μόνο κρίσης , ξεκινώντας και εφαρμόζοντας όλοι οι δήμοι στην χώρα το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο. 


Το τραγικό σε αυτή την ιστορια όπως βέβαια και σε πολλά άλλα σημαντικά θέματα πχ παιδεία, υγεία κλπ, τα δημοτικά τέλη και οι δημοτικοί φόροι που πληρώνουν όλοι οι δημότες, μέσω των λογαριασμών ΔΕΚΟ, είναι για να παρέχουν ανταποδοτικές υπηρεσίες οι δήμοι (δηλ, καθαριότητα, ηλεκτροφωτισμός οδών, πλατειών, κλπ, άρδευση πρασίνου κλπ). Ο πολίτης πληρώνει να εχει την ελάχιστη ανθρώπινη διαβίωση ασφάλειας και υγιεινής εντός των δημοσίων χώρων.. Αντίθετα στη χώρα μας , ενώ τα αντιλαμβανόμαστε αρνούμαστε τις αλλαγές . Η λογική της παράνοιας που έχει βάλει ως ο Ράμφος στο βιβλίο του, αντικατοπτρίζει τα πάντα στην σύγχρονη ιστορία μιας χώρας που της αξίζουν τα μέγιστα και οι καλύτερες προοπτικές βάσει των δυνατοτήτων της και σε καμία περίπτωση αυτά που βιώνει ...

Το άρθρο επιμελήθηκε ο Διαχειριστής του  Sella Messinias Blong News Nemesis- Περιοχή Τριπύλης.

Κυριακή 25 Ιουνίου 2017

ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΑΗ-ΝΙΚΗΤΑ_ TΗΣ ΘΕΑΝΩ ΒΟΓΙΑΤΖΗ!

 
Στο χωριό ΣΕΛΛΑ, Μεσσηνίας
Το Μοναστήρι του ΑΗ-ΝΙΚΗΤΑ τυλιγμένο στα πέπλα της αχλύς και της ομίχλης των αιώνων -που στο πέρασμά τους το προσκυνούν με σεβασμό και το προσπερνούν- λιτό και απέριττο, κρατάει σφιγμένο τα πέτρινα τα χείλη του με τόσο πείσμα σαν άλλη σφίγγα, κρύβοντας στα σωθικά του μυστικά αλλοτινών εποχών, θρύλους, ιστορίες, πολέμους και διαμάχες, γλέντια και πανηγύρια.
Το Μοναστήρι δεν γνωρίζει κανείς πότε ιδρύθηκε. Είναι χτισμένο από ατόφια πέτρα σε υψόμετρο 800 με περίπου.
Όπως αναφέρουν τα βιβλία υπήρχε εκεί το 1697 και εικάζεται ότι ίσως υπήρχε εκατό χρόνια πριν.
Στα χρόνια της σκλαβιάς γκρεμίστηκε από τους Τούρκους επειδή κατέφευγαν εκεί φυγόδικοι και κυνηγημένοι, όπου εύρισκαν καταφύγιο και περίθαλψη από τους καλογήρους και τον ηγούμενο της τότε εποχής.
Το Μοναστήρι αναστηλώθηκε όπως είναι στη σημερινή του μορφή από τους Σελλαίους το 1881. Εγκαινιάστηκε από τον Μητροπολίτη Νεόφυτο (1882-1903).
Η θέα που ξεχύνεται μπροστά σου είναι μεθυστική. Η φύση χορεύει ολόγυμνη μπροστά σου και συ κλέβεις την πύρινη ομορφιά της, ρουφώντας αχόρταγα τα αλλόκοτα μυστικά της. Αέρινα μαγνάδια αχνοσαλεύουν την ολοπλούμιστη τριγύρω ομορφιά της.
Σκέτος γλυκασμός!
Στα αχανή πλάτεια της αχειροποιήτου ΠΑΓΟΔΑΣ της ελληνικής αρμονίας αοράτως κι αενάως τελείται θεία μυσταγωγία και συ κοινωνείς το ΜΥΣΤΗΡΙΟ! την ΕΚΣΤΑΣΗ! το ΘΑΜΒΟΣ!
Εκεί πια μετουσιώνεσαι!
συνουσιάζεσαι με το ΘΕΙΟ
Ω! πέτρινο αγλάισμα (ΑΗ-ΝΙΚΗΤΑ) στολίδι του ΣΕΛΛΑ. Λατρευτός τόπος του παππού μου, που δεν γνώρισα ποτέ.
Εφονεύθη στη μάχη του Μελιγαλά, αξιωματικός ων το 1944, 38 ετών.
Ζει όμως η αδελφή του παππού μου ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΑ ΤΖΑΒΕΛΑ, 103 ετών. Χαίρει άκρας υγείας. Πέρασε δύσκολα χρόνια. Αντιξοότητες, βάσανα, δυσχέρειες ξεπερνώντας τα όμως με ιώβειο υπομονή, σοφία και την πίστη της στο Θεό.
Τώρα απολαμβάνει τους καρπούς της ενάρετης βιωτής της.
Δισέγγονα, εγγόνια, και τρία εκλεκτά παιδιά, που λατρεύουν τους γονείς τους.
1) τον ΦΩΤΗ ΤΖΑΒΕΛΑ (όνομα ηρωικό και ιστορικό) (Λυκειάρχης)
Έχει μία ενάρετη και καλοσυνάτη σύντροφο, την Παναγιώτα Καλαμαρά, και δύο γιούς αξιωματικούς (ο ένας είναι στρατιωτικός γιατρός). Λεβέντες και οι δύο, ωραίοι στην ψυχή και το κορμί. (Με την οικογένεια ΦΩΤΗ διατηρώ λίαν αγαπητική επικοινωνία).
΄
2) τον ΧΡΗΣΤΟ ΤΖΑΒΕΛΑ, λαμπρό οικογενειάρχη με δύο γιούς επιστήμονες.
3) την ΓΕΩΡΓΙΑ, μία σωστή αρχόντισσα της Σπάρτης, Έχει δύο υπέροχους γιούς και πέντε εγγόνια. Την έχω πονέσει και την αγαπώ πολύ.
ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ
Το άρθρο έγραψε η Θεανώ Βογιατζή !
Φυσικοπαθητική Διατροφική Ιατρική
(MSc.Εξειδίκευση στην Αθλητική Διατροφολογία)

Παρασκευή 23 Ιουνίου 2017

Ραπτόπουλο Μεσσηνίας είναι ένα πολύ όμορφο χωριό με φιλόξενους ανθρώπους!

To Ραπτόπουλο ή Ραφτόπουλο είναι χωριό της Τριφυλίας του νομού Μεσσηνίας. Έδρα της κοινότητας Τριπύλης (τρεις πύλες- εξόδους μεταξύ των οροσειρών) με 12 χωριά (7 κοινοτικά διαμερίσματα). Είναι στους πρόποδες του ορεινού όγκου της Κυπαρισσίας σε υψόμετρο 500 μέτρων, ενώ ο ελαιώνας του χωριού έχει υψόμετρο 150-300 μέτρα. Απέχει 20 χιλιόμετρα ΒΑ από την Κυπαρισσία και 20 χιλιόμετρα από τον Αριστομένη. Στο Ραπτόπουλο κατοικούν σήμερα περίπου 201 άτομα. Έχει πολλά νερά, πολύ πράσινο, έδαφος κατάλληλο για πολλές καλλιέργειες. Μοναδικό προϊόν σήμερα το λάδι, το οποίο είναι πραγματικά παρθένο αφού στην περιοχή δεν χρησιμοποιούνται φάρμακα και λιπάσματα. Άλλα προϊόντα που μπορεί κανείς να βρει είναι: κούμαρα ,ρίγανη, σπαράγγια, χόρτα, μήλα, καρύδια, μέλι, ελιές Καλαμών, κηπευτικά. Έχει τρεις-τέσσερις κτηνοτρόφους. Είναι πλούσιο σε θηράματα. Στον ελαιώνα φύονται γλυκόριζα, φυτό με γλυκές ρίζες οι οποίες χρησιμοποιούνται για υποκατάστατο της ζάχαρης. Το έδαφος είναι βατό κατάλληλο για πεζοπορία μέσα στην πλούσια σε βλάστηση φύση. Έχει όμορφα και ήμερα βουνά, κατάλληλα για ορειβασία ή άλλες δραστηριότητες. Το κλίμα είναι ήπιο, έχει πολλές βροχές το χειμώνα όπως όλες οι νοτιοδυτικές περιοχές της Πελοποννήσου. Το καλοκαίρι είναι δροσερό και το προτιμούν πολλοί για τις διακοπές τους.

Από τον #GiannisSeliulis!!!

Πηγή: https://www.facebook.com/%CE%A1%CE%B1%CF%80%CF%84%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF-%CE%9C%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B7%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82-359127697791039/

Από την σελίδα του χωριού στο facebook

Δευτέρα 6 Μαρτίου 2017

ΤΡΙΠΥΛΗ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Γεωγραφικά – Δημογραφικά στοιχεία

Η ΔΕ Τριπύλης βρίσκεται στα ανατολικά του Δήμου. Έχει έκταση 69 τ.χλμ, είναι η μικρότερη σε έκταση Δημοτική Ενότητα του Δήμου, η λιγότερο πυκνοκατοικημένη και χαρακτηρίζεται ως ορεινή. Η ΔΕ Τριπύλης έχει πληθυσμό 354 κατοίκους, σύμφωνα με την απογραφή του 2011. Κατά την απογραφή του 2001 είχε πληθυσμό 493 κατοίκους, παρουσιάζει δηλαδή μείωση κατά 7,90%. Εμφανίζει τη μικρότερη πληθυσμιακή πυκνότητα από τις ΔΕ. Ο δείκτης εξάρτησης είναι 1,05 και ο δομικός δείκτης αντικατάστασης είναι 0,40 (ο μικρότερος δείκτης από τον αντίστοιχο των άλλων ΔΕ του Δήμου).
 

β. Λοιπά στοιχεία

Η Βουνοζωσμένη Τριπύλη με τα δέκα (10) Τριπυλοχώρια της είναι μια από τις έξι (6) Δημοτικές ενότητες του Δήμου Τριφυλίας. Πρόκειται για ένα υψίπεδο 400μ. περίπου συνολικής έκτασης 69.970 στρ. ζωσμένο από το όρος Αιγάλεω και τα Κοντοβούνια που το διατρέχει καταμεσής ο Αρκαδικός Ποταμός. Ομηρικά λεγόταν ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΕΝΤΑΣ. Ο επισκέπτης μπορεί να χαρεί το ξεχωριστό χρώμα κάθε χωριού που είναι πνιγμένα στο πράσινο. Μπορεί να περπατήσει στα πανέμορφα δάση της εκεί που κάποτε ο Βασιλιάς ΝΕΣΤΩΡΑΣ προμηθευόταν τη ξυλεία του. Μπαίνοντας ο επισκέπτης από τη πρώτη πύλη στο Ελληνικό δίπλα στη Μουριατάδα μπορεί να δει το Θολωτό τάφο της ΑΜΦΙΓΕΝΕΙΑΣ και στη συνέχεια ημικυκλικά τα Τριπυλιοχώρια : ΔΑΡΑ - ΡΟΔΙΑ – ΡΑΠΤΟΠΟΥΛΟ – ΚΛΩΝΙ – ΑΣΟΥΤΑΙΝΑ – ΛΥΚΟΥΔΕΣΙ – ΤΡΙΠΥΛΑ – ΛΑΤΖΟΥΝΑΤΟ – ΚΑΛΟΓΕΡΕΣΙ – ΣΕΛΛΑ. Χαρακτηριστικό γνώρισμα της Τριπύλης τα πέτρινα γεφύρια της, το δίτοξο πέτρινο γεφύρι στον Αρκαδικό ποταμό ( Σελλέϊκο Ποτάμι ), το μονότοξο πέτρινο γεφύρι που ενώνει τις δύο ρούγες στο Σελλά , το μονότοξο πέτρινο γεφύρι στο Καλογερέσι στις πηγές του Αρκαδικού ποταμού.
 
Ξεχωριστή θέση στο χώρο που δεσπόζει της περιοχής είναι το Κάστρο ΣΑΝ ΦΛΑΟΥΡΟ στο ΛΑΝΤΖΟΥΝΑΤΟ όπου και δεύτερη πύλη .
Επίσης ιδιαίτερη θέση στο χώρο έχει το Δημοτικό Σχολείο στο ΡΑΠΤΟΠΟΥΛΟ αφ ενός αρχιτεκτονικά και αφ ετέρου ιστορικά γιατί χτίστηκε επί Κυβερνήτη Καποδίστρια. Το Λαογραφικό Μουσείο Τριπύλης στο Σελλά έχει δημιουργηθεί με πολύ – πολύ μεράκι και ο επισκέπτης απαραίτητα πρέπει να το επισκεφτεί καθώς, επίσης, το Παραδοσιακό Λιοτρίβι στο ΡΑΠΤΟΠΟΥΛΟ. Εκεί όμως που ο επισκέπτης θα σταθεί με ευλάβεια και θα μείνει άφωνος είναι η μονή του ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΗΤΑ στο Σελλά. Πρόκειται για ένα Βυζαντινό Ναό χτισμένο σε υψόμετρο 800μ. περίπου το 1892. Ξεχωρίζει αφενός ως Αρχιτεκτόνημα αφετέρου ως δασικό περιβάλλον. Το φαράγγι ανάμεσα στο ΔΑΡΑ και στο ΚΡΙΤΣΙ του Αρκαδικού Ποταμού θεωρείται το Ελληνικό GRAND CANYON και προσφέρεται για πολύ τολμηρούς. Το πλήθος πηγών της Τριπύλης είναι κάτι το πολύ ξεχωριστό.
 
Ενδεικτικά σημειώνουμε τους Κανάλους στο ΡΑΠΤΟΠΟΥΛΟ. Τέλος η μοναδικότητα του Αρκαδικού Ποταμού ώθησε τους φίλους του να δημιουργήσουν το “ΠΑΡΚΟ ΤΡΙΠΥΛΗΣ” 200μ. πάνω από τη γέφυρα του Σελλά. Ο χώρος είναι σε χρήση του Κοινωνικού συνόλου και ο επισκέπτης μπορεί να περπατήσει στα απίθανα παραποτάμια μονοπάτια του πάρκου να χαρεί την απίθανη ομορφιά μέσα από την ατελείωτη βιοποικιλότητα να γνωρίσει τη ζωή στο ποτάμι, να κολυμπήσει στη λίμνη του νερόμυλου και να απολαύσει το φαγητό της αρεσκείας του στο κιόσκι του πάρκου κάνοντας ελεύθερα χρήση του ΜΠΑΡΜΠΕΚΙΟΥ πάντα με σεβασμό στο χώρο.
 

Στη Δ.Ε Τριπύλης περιλαμβάνονται οι εξής 7 Κοινότητες με τους οικισμούς και συνοικισμούς τους:

1) Τ.Κ Ραπτοπούλου
- Το Ραπτόπουλο
- Η Παλαιά Βρυση
2) Τ.Κ Καλογερεσίου - Το Καλογερέσι
3) Τ.Κ Λατζουνάτου - Το Λατζουνάτο
4) Τ.Κ Λυπουδεσίου
- Το Λυκουδέσι
- Το Κλώνι
5) Τ.Κ Ροδιάς
- Η Ροδία
- Ο Δάρας
6) Τ.Κ Σελλά
- Ο Σελλάς
- Το Άνυδρο
7) Δ.Κ Τριπύλης - Η Τριπύλη
 
1) Τ.Κ ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ = ΚΑΡΥΟΠΟΥΛΑ:
Είναι χτισμένο στην πλαγιά του βουνού, ανάμεσα στα χωριά Ροδιά (Λεντεκάδα) και Λυκουδέσι σε υψόμετρο 550μ. Δυο ρέματα χωρίζουν το χωριό σε γειτονιές, το «Ξερολάγκαδο» και τα «Κανάλια». Η παράδοση αναφέρει ότι οι πρώτοι του κάτοικοι ήρθαν από το χωριό Αγορέλιτσα της Μεσσηνίας. Το παλιό του όνομα (κατά την παράδοση) ήταν Καρυοπούλα. Την ονομασία αυτή, διατήρησε μέχρι το 1959, όπου και  μετονομάστηκε σε Ραπτόπουλο (από το Ράπτης και όχι Ράφτης). Ο κόσμος όμως, το ξέρει Ραφτόπουλο: «Είμαι από το Ραφτόπουλο». «Πάμε στο Ραφτόπουλο» κλπ. Δύο εκκλησίες έχει το Ραφτόπουλο. Η μια είναι των Αγίων Αναργύρων (Κοσμά και Δαμιανού). Χτίστηκε γύρω στα 1880 με πρώτο εφημέριο τον ιερομόναχο Ευγένιο Καρυώτη ο οποίος μετακλήθηκε από το Μοναστήρι της Σκαφιδιάς της Ηλείας. Η άλλη, η παλαιότερη, είναι η εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Έχει κτιστεί το έτος 1418 με πελεκητή πέτρα. Σε ένα πέτρινο ερμάρι βρέθηκαν οστά ανθρώπου, αγνώστων στοιχείων, προφανώς αυτού που την έχτισε ή την υπηρέτησε για χρόνια. Το τέμπλο της εκκλησίας είναι ξυλόγλυπτο, μεγάλης αξίας, και φυλάσσεται στο γυναικωνίτη της, με εντολή της υπηρεσίας βυζαντινών αρχαιοτήτων.
 

2) T.K KΑΛΟΓΕΡΕΣΙOY:

Το Καλογερέσι, είναι το ακρινό χωριό της Δ.Ε. Τριπύλης . Είναι χτισμένο, από πολύ παλιά, σε υψόμετρο 600 μέτρων περίπου. Είναι το πιο μακρινό χωριό από την Κυπαρισσία, γι αυτό είναι κάπως απομονωμένο. Ο πληθυσμός του χωριού, δεν ξεπέρασε ποτέ τις 50 οικογένειες. Είναι παραγωγικό χωριό από γεωργικής πλευράς, κτηνοτροφικό και ντυμένο με χαμόκλαδα, πουρνάρια και άλλα δέντρα. Ο δρόμος που ανηφορίζει από το Σελλά, περνάει από το Λεσοβίτι (Άνυδρο) και καταλήγει στο Καλογερέσι. Ο ίδιος δρόμος αν τον συνεχίσεις περνάει από τα χωριά Χρυσότοπος (Χρύσοβα), Ρευματιά (Λούμι), Κεφαλληνού, Ζερμπίσια και καταλήγει στο κεφαλοχώρι Μελιγαλάς κι από εκεί στην Καλαμάτα. Το Καλογερέσι, μετά την κατάργηση του τέως Δήμου Τριπύλης, που έγινε το 1912, απετέλεσε κοινή Κοινότητα, μαζί με το χωριό Τριπύλα. Στα 1919, το χωριό Τριπύλα προσαρτήθηκε στην Κοινότητα Λυκουδεσίου και στα 1933 το Καλογερέσι αναγνωρίστηκε σαν ξεχωριστή Κοινότητα. Πίσω από τις σκεπασμένες με θάμνους βουνοκορφές του είναι τα χωριά της πρώην επαρχίας Μεσσήνης. Σήμερα το Καλογερέσι έχει πληθυσμός 32 κατοίκων.
 

3) T.K ΛΑΤΖΟΥΝΑΤΟΥ:

4) T.K ΛΥΚΟΥΔΕΣΙOY = ΧΡΥΣΙΚΟ:

Το Λυκουδέσι, βρίσκεται στο άνω ακραίο μέρος της Δ.Ε. Τριπύλης , στα όρια των παλιών επαρχιών Τριφυλίας και Μεσσήνης, ανάμεσα στα χωριά Ραφτόπουλο και Τριπύλα, σε υψόμετρο 600 μέτρων. Για την ονομασία του χωριού η παράδοση λέει ότι ένας χωρικός πήγε στο δάσος για ξύλα. Εκεί δέχτηκε την επίθεση ενός λύκου αλλά αυτός κατάφερε να τον δέσει με την τριχιά που είχε μαζί του. Και από το δέσιμο αυτό του λύκου, πήρε και το χωριό την ονομασία του. Μια άλλη εκδοχή, λέει πάλι ότι κάποτε υπήρχε ένας νερόμυλος κάτω στο ποτάμι και η δέση του αυλακιού που βρισκόταν κοντά στην μεγάλη βρύση του χωριού, ανήκε σε κάποιον που το παρατσούκλι του ήταν Λύκος. Η τοποθεσία λεγόταν «του Λύκου η δέση» και έτσι από εκεί πήρε και το χωριό την ονομασία Λυκουδέσι. Το χωριό κατοικούσαν κτηνοτρόφοι οι οποίοι σιγά – σιγά όμως το εγκατέλειψαν και σήμερα έχει 27 κατοίκους.
 
ΚΛΩΝΙ.
Βαδίζοντας από το Ραφτόπουλο στο ανατολικό τμήμα της περιφέρειας της κυκλικής κοιλάδας της Τριπύλης, σε υψόμετρο 520 μέτρων, συναντάει κανείς το συνοικισμό του Κλωνί. Στην άκρη του δρόμου η μικρή εκκλησία του, αφιερωμένη στον Προφήτη Ηλία και δεξιότερα τα λιγοστά σπίτια του συνοικισμού, ύστερα το δάσος με τα άγρια δέντρα και τους θάμνους που δασώνουν την περιοχή. Το 1912 το χωριό δεν μπορούσε να κάνει τη δική του κοινότητα και έτσι μαζί με την Ασούτενα προσχώρησαν στην κοινότητα.
 

5) T.K ΡΟΔΙΑΣ = ΛΕΝΤΕΚΑΔΑ:

Ένα ακόμα χωριό του παλιού Δήμου Τριπύλης και Κοινότητας Τριπύλης , είναι και η Ροδιά, χτισμένη ανάμεσα στα χωριά Ντάρα και Ραφτόπουλο και γύρω του τα βουνά Βιγλατούρι, Ασφακίδια, Φανερή, Ψυχρό και Λούστρα. Παλιά λεγόταν Λεντεκάδα μέχρι το 1956 όπου μετονομάστηκε σε Ροδιά. Οι ντόπιοι όμως, προτιμούν να χρησιμοποιούν την παλιά ονομασία του χωριού. Η Λεντεκάδα, έγινε ξεχωριστή Κοινότητα στα 1912, αφού αποσπάστηκε από τον μέχρι τότε Δήμο Τριπύλης, που τον αποτελούσαν όλα τα γύρω χωριά. Στην αρχή, την Κοινότητα αποτέλεσαν τα χωριά Λεντεκάδα και το γειτονικό Δάρα (Ντάρα). Στη συνέχεια όμως στην Κοινότητα ανήκε και η Άνω Λεντεκάδα (Αγία Τριάδα) μέχρι που έσβησε σαν χωριό. Το χωριό αναφέρεται στην απογραφή των Ενετών του έτους 1689, όπου είχε 76 κατοίκους. Κατά την απογραφή του 1700, το χωριό είχε 140 κατοίκους. και με την απογραφή του 2011, η Ροδιά μέτρησε μόνο 58 κατοίκους.
 

ΔΑΡΑΣ = ΝΤΑΡΑ:

Ένα από τα παλιά και ιστορικά χωριά της Τριφυλίας είναι και το Δάρα ή Ντάρα όπως το λένε οι Ντόπιοι. Μέχρι πρότινος ήταν ένας μικρός οικισμός της πρώην κοινότητας Τριπύλης. Ακολουθώντας την διαδρομή Κυπαρισσία, Βρύσες, Μουριατάδα, «Ελληνικό», βρίσκεσαι στην είσοδο του λεκανοπεδίου της Τριπύλης. Μετά περνάς από την τοποθεσία που λέγεται «Νταρόλογγος» και διασχίζοντάς τον φτάνεις στη θέση «Διόδια», όπου υπάρχει μια διακλάδωση. Ένα από τα παλιά και ιστορικά χωριά της Τριφυλίας είναι και το Δάρα ή Ντάρα, όπως το λένε οι Ντόπιοι. Σήμερα είναι ένας μικρός οικισμός της κοινότητας Τριπύλης. Ακολουθώντας την διαδρομή Κυπαρισσία, Βρύσες, Μουριατάδα, «Ελληνικό», βρίσκεσαι στην είσοδο του λεκανοπεδίου της Τριπύλης. Το χωριό Ντάρα είχε 25 οικογένειες περίπου και οι κάτοικοι ήταν σχεδόν όλοι γεωργοί και κτηνοτρόφοι. Διότι όλα τα χωριά της Τριπύλης είναι γεωργικά και κτηνοτροφικά. Κατά την απογραφή του 2011 έχει 20 κατοίκους.
 

6) T.K ΣΕΛΛΑ (o):

O Σελλάς είναι χωριό. Συνδέεται οδικώς με την Κυπαρισσία, το Δώριο και την Καλαμάτα. Χτιστηκε τον 13ο αιωνα και βρίσκεται σε υψόμετρο 500 μέτρων σε πράσινο περιβάλλον με ελιές αμπέλια και υγιεινό κλίμα. Η ίδρυση του λαογραφικού μουσείου του οικισμού και τα εγκαίνεια του τον Αύγουστο του 2006 ήταν ένα σημαντικό γεγονός για το χωριό και την ευρύτερη περιοχή της Τριφυλλίας. Το χωριό Σελλά, βρίσκεται στη νοτιοδυτική Πελοπόννησο, στην επαρχία Τριφυλίας του Νομού Μεσσηνίας, στην Κοινότητα Τριπύλης. Στα 1912, οι τότε Δήμοι διαλύθηκαν κι έγιναν οι Κοινότητες. Το Σελλά έκανε τη δική του, μαζί με το γειτονικό Λεσοβίτι (Άνυδρο), η οποία λειτούργησε μέχρι το 1998, όπου οι μικρές Κοινότητες καταργήθηκαν, σύμφωνα με το σχέδιο «Καποδίστριας», με το οποίο κι έγιναν οι νέοι Δήμοι και οι Κοινότητες. Από το 1998 λοιπόν, το Σελλά ανήκει στη νέα διευρυμένη Κοινότητα Τριπύλης και λέγεται Δημοτικό Διαμέρισμα Σελλά. Το χωριό Σελλά, βρίσκεται περίπου στο κέντρο του λεκανοπεδίου του παλιού Δήμου Τριπύλης και νυν Κοινότητας Τριπύλης.
 
Το Σελλά, είναι μια περιοχή με θρύλους και ιστορία, όπως όλη η Τριφυλία. Η Ελληνικότητά του, όσο κι αν δοκιμάστηκε κατά καιρούς, άντεξε στο καμίνι της ιστορίας, έτσι όπως αντέχει ο χρυσός στη φωτιά. Η ύπαρξη του χωριού, τοποθετείται στα βάθη των αιώνων. O τόπος είναι εύφορος και κατάλληλος για κτηνοτροφία. Το κλίμα είναι υγιεινότατο και το νερό ονομαστό. Οι κάτοικοί του, ασχολούνταν κυρίως με τη γεωργία και την κτηνοτροφία. Το χωριό Σελλά, με την μορφή που το ξέρουμε σήμερα, χτίστηκε γύρω στα 1350 με 1400. Κατά την παράδοση, το χωριό Σελλά οφείλει την ονομασία του, στο παρακάτω περιστατικό: Λέγεται ότι ο Τούρκος αγάς του χωριού Βαρυμπόπι, κάλεσε σε σύσκεψη τους αγάδες των γύρω χωριών. Φαίνεται πως θα ήταν ο ανώτερος στην περιοχή. Οι αγάδες πήγαν εκεί και στη συζήτηση που επακολούθησε, ο αγάς τους ρώτησε για τα εισοδήματα των χωριών τους. Τα προϊόντα του αγά του σημερινού χωριού Σελλά, που λεγόταν Καραλής, ήταν διπλάσια απ’ αυτά των άλλων. Και τότε ο αγάς φαίνεται πως του είπε: «Μωρ’ εσένα σου αξίζει να πάρεις μια σέλλα και να γυρίζεις μ’ ένα σελλωμένο άλογο». Κι από τότε ο Καραλής, σέλλωσε το άλογό του, και γύριζε στην περιοχή. Κι όλοι έλεγαν: «Πάμε στου «σελλά» το χωριό». Το όνομά του, ο Καραλής, το έδωσε στ’ αλώνια, ανατολικά του χωριού, κοντά στο σημερινό υδραγωγείο, δίπλα από το ερειπωμένο σπίτι του Κανασουλέα - «στ’ αλώνια του Καραλή» - όπου οι Σελλαίοι αλώνιζαν πριν από αρκετά χρόνια τα γεννήματά τους. Μια άλλη εκδοχή είναι ότι η ονομασία Σελλά, προήλθε από το ποτάμι του νερόμυλου, που στον χάρτη αναφέρεται ως ποταμός Σελλάς. Τούτο όμως δεν φαίνεται να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Διότι από πουθενά δεν προκύπτει ότι το χωριό λεγόταν «ο Σελλάς» (Δημόσια έγγραφα, ιστορικές μαρτυρίες, αφηγήσεις παλαιοτέρων κλπ.). Αντίθετα, υπάρχουν πλείστες καταγραφές, που αναφέρουν το χωριό ως «το Σελλά» με ένα ή με δύο λάμδα, που είναι και το σωστό. Μια ακόμα εκδοχή είναι ότι η ονομασία του χωριού προήλθε από τη Σλαβική λέξη Σελλό, που στα Σλαβικά σημαίνει χωριό. Και ότι η ονομασία δόθηκε από τους Σλάβους στο χωριό, κατά την κάθοδο των Σλάβων στην Πελοπόννησο, στα 760 μ.Χ. περίπου, που σημαίνει πως το Σελλά είναι ακόμα πιο παλιό απ’ ότι νομίζεται. Και τέλος, μια ακόμα εκδοχή είναι ότι η ονομασία προέρχεται από την τοποθεσία Σιλέζα ή Σελέζα (και Σουλιέζα), που στα Αρβανίτικα σημαίνει μεγάλο χωριό, κεφαλοχώρι. Την τοποθεσία Σουλιέζα, (όπως λεγότανε παλιά η σημερινή Σιλέζα), προφανώς την έδωσαν Αλβανόφωνοι, όταν ήρθαν στο χωριό προερχόμενοι από την Ήπειρο, τα παλιά εκείνα χρόνια.
 

ΑΝΥΔΡΟ = ΛΕΣΟΒΙΤΙ:

Στο δρόμο που πηγαίνει από το Σελλά προς το Καλογερέσι, συναντάμε το μικρό οικισμό Άνυδρο ή Λεσοβίτι. Κάποτε ήταν και αυτό ένα από τα μικρά χωριά του τόπου μας. Σήμερα όμως, έχει λίγα σπίτια. Δεν υπήρξε άλλωστε ποτέ μεγάλο χωριό. Το χωριουδάκι αυτό αποτελούνταν από καμιά δεκαριά οικογένειες. Ήταν λίγοι, αλλά λίγο σκληροί. Δεν είχαν αγαθές σχέσεις ο ένας με τον άλλον, παρά μόνο προστριβές .
 

7) Δ.Κ ΤΡΙΠΥΛΑΣ = ΜΥΤΥΛΑ:

Το χωριό Τριπύλα, (που για κάποιο χρονικό διάστημα λεγόταν και Μυτύλα) είναι ένα όμορφο χωριό . Το χωριό, βρίσκεται σε υψόμετρο 420 μέτρων, ανάμεσα στα χωριά Λαντζουνάτου και Λυκουδέσι, κάτω από το βουνό Μπούρα, που δεσπόζει στα νοτιοανατολικά της Τριπύλης και σήμερα έχει 34 κατοίκους. Ιστορικά η Τριπύλη, από τα αρχαία ακόμα χρόνια, παρακολούθησε την ιστορία της υπόλοιπης Τριφυλίας και ιδιαίτερα της Κυπαρισσίας (Αρκαδιάς), που η ιστορία της υπήρξε μακραίωνη και πολυκύμαντη. Ο αρχαιολογικός χώρος του «Ελληνικού», κοντά στο χωριό Μουριατάδα, παρά τις καταστροφές, που προξένησαν τα συναπαντήματα των καιρών και ο πανδαμάτορας χρόνος, μιλάει εύγλωττα για την αρχαιολογική του ομορφιά.Έτσι, όλος ο χώρος της Τριπύλης, ακολούθησε την πορεία της αρχαίας πόλης Αμφιγένεια (το «Ελληνικό» ταυτίζεται με την πόλη αυτή).
Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, τα χωριά της Τριπύλης, ήταν κάπως μακριά από την πρωτεύουσα και ορεινά καθώς ήταν απολάμβαναν κάποια σχετική ελευθερία. Οι κοτζαμπάσηδες όμως, καμιά φορά, ήταν πιο σκληροί από τους κατακτητές, γι αυτό πολλοί αναγκάζονταν να πάρουν τα βουνά. Η Τριφυλία, στα χρόνια της σκλαβιάς, έβγαλε «γερά» ντουφέκια, που όταν δινόταν η ευκαιρία χτυπούσαν τον τύραννο. Κατά τη δεύτερη Τουρκοκρατία (1715-1770), οι Τούρκοι χώρισαν τη Μεσσηνία σε 9 βιλαέτια. Έτσι το Βιλαέτι της Αρκαδιάς είχε στους κόλπους του την περιοχή της Κυπαρισσίας, την περιοχή της Ζούρτσας (σημερινή Φιγαλία), την περιοχή των Σουλιμοχωρίων και την περιοχή των Κοντοβουνίων. Σ’ αυτήν ανήκαν τα περισσότερα Τριπυλοχώρια.

Πηγή:
http://www.dimostrifylias.gr/dimos/dimotikes-enotites/koinotita-tripylis

H καλύτερη εκδίκηση είναι η λήθη.... Να πνίγεις έναν εχθρό στην σκόνη της μηδαμινότητάς του. ~~ Baltasar Gracian

  Τραγικό το χάσιμο χρόνου να μαλώνεις με έναν  ανόητο και φανατικό που δε νοιάζεται για την αλήθεια, αλλά μόνο για τη νίκη των πεποιθήσεω...