Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ: ΤΟ ΜΕΙΖOΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΚΑΦΕΝΕΙΟΥ !

Πριν από 3.000 χρόνια, ο Αριστοτέλης μίλησε για την «ετερογονία των σκοπών», επισημαίνοντας τις απροσδόκητες εξελίξεις στην πορεία μιας ιδέας ή μιας πολιτικής. Με απλά λόγια, η «ετερογονία σκοπών» μας δίδαξε ότι πολλές φορές οι πρωτοβουλίες που παίρνουμε οδηγούν σε αποτελέσματα εντελώς διαφορετικά από εκείνα που επιδιώκονται.  Σήμερα, 3.000 χρόνια αργότερα, η χώρα που γέννησε τον Αριστοτέλη, έχει πάρει διαζύγιο από τη λογική. Και η λογική λέει  ( Common Sense ) ότι θα πρέπει να προσαρμοστούμε με τις απαιτήσεις, τις ανάγκες, τις ιδιαιτερότητες και τις ΤΑΣΕΙΣ  του σήμερα και όχι του ΧΘΕΣ.    Ως εκ τούτου,  αναγνωρίζω καλοπροαίρετα ότι όσοι  ενεπλάκησαν σε αυτή την διαδικασία είχαν προφανώς, αποκλειστικό γνώμονα την επίλυση του προβλήματος που προέκυψε αναφορικά με τη λειτουργία του καφενείου και ενήργησαν με αποκλειστικό και μόνο σκοπό,  την αγάπη για το χωριό, καθώς γνωρίζω  ότι όλοι οι συμπατριώτες μας, θέλουν διακαώς και αγωνίζονται  προς αυτή την κατεύθυνση, ήτοι να ανοίξει το καφενείο. Επομένως, είναι προφανές ότι επιδιώχθηκε λύση στο πρόβλημα αλλά χωρίς να υπάρξει δυστυχώς αποτέλεσμα και μάλλον επαληθεύεται η <<ετερογονία των σκοπών, κατά Αριστοτέλη>>.!!!   
ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕ ΛΥΘΗΚΕ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΧΩΡΙΣ ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ, ΠΟΥ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ  ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ  ΛΥΣΗ.
Και επειδή εκτιμώ ότι  είναι αυτονόητο ότι θα συμφωνείτε με τα παραπάνω, να πάμε και παρακάτω...
Σε συνέχεια της παλαιότερης συζήτησης, που είχα πραγματοποιήσει  με συντοπίτη μας, είχα δεσμευτεί να εκφράσει το ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Blog News Nemesis, την δική του άποψη, για το σοβαρό θέμα του χωριού μας, που ακούει στο όνομα της μη λειτουργίας καφενείου.  Πριν προχωρήσουμε σε αυτό εκτιμάμε ότι καλό είναι να προσεγγίσουμε σφαιρικά την εικόνα, που αφορά την συγκεκριμένη επιχειρηματική δραστηριότητα, γιατί περί αυτού πρόκειται, άσχετα εάν μέχρι τώρα ήταν κάτι μεταξύ τοπικής επιχείρησης και μιας φολκλορικής κατάστασης…

Αγαπητοί φίλοι το θέμα Παραδοσιακό καφενείο σε χωριά που δεν έχουν πάνω από 40 κατοίκους μόνιμα όλο το χρόνο, αποτελεί σύνθετο θέμα…
 
Ο ορισμός του Παραδοσιακού Καφενείου κατά τον κύριο Αλέκο Φασιανό,  προσδιορίζεται ως εξής:

«ΚΑΦΕΝΕΙΟ»  Ναργιλέδες και καφέδες  και γλυκά του κουταλιού του παλιού του καφενείου λεβεντιάς του λιμανιού. Το’ να πόδι πάνω στ’ άλλο τάβλι πρέφα και καφέ πάνε τα φαρμάκια κάτω φέρνει ο πόνος τη χαρά. Ένα ούζο από μένα στον Νικόλα τον ψαρά στον Θανάση τον ψημένο με αλμύρα και ψαριά  <<Αλέκος Φασιανός>>.

Εάν  επιχειρηθεί να δοθεί ένας αφαιρικός ορισμός για το παραδοσιακό καφενείο, μπορεί κανείς να υποθέσει, να θεωρήσει ή όπως θέλετε να το δείτε εσείς, το μαγαζί εκείνο στο οποίο προσφέρονται  ελληνικός καφές (βαρύς γλυκύς, βαρύς μέτριος, βαρύς σκέτος, ελαφρός) και με οποιοδήποτε άλλο τρόπο παρασκευασμένος καφές και άλλα ροφήματα, γλυκό κουταλιού, τυποποιημένα παγωτά και ποτά, αναψυκτικά ή οινοπνευματώδη (όπως ούζο, κονιάκ, λικέρ, τσίπουρο και λοιπά συναφή). Τα οινοπνευματώδη ποτά προσφέρονται με τη συνοδεία ή μη πρόχειρου μεζέ, ο οποίος προσφέρεται όπως φέρεται στο εμπόριο, χωρίς ιδιαίτερη επεξεργασία στο κατάστημα. Στα οινοπνευματώδη ποτά δεν περιλαμβάνονται ουίσκι, βότκα, τζιν και λοιπά συναφή. Δεν περιλαμβάνονται στην έννοια του παραδοσιακού καφενείου οι επιχειρήσεις που λειτουργούν με τη μορφή εκσυγχρονισμένου καφενείου (καφετερία, καφέ-μπάρ, κ.λ.π.).  Άλλες ονομασίες που του αποδίδονται είναι Καφείον ή Καφενές.

Από την άλλη στην αρχαιότητα, αντίστοιχα των καφενείων, ήταν τα  (θερμοπώλεια). Στην Κωνσταντινούπολη ανοίγει το 1ο καφενείο το 1555. Η  Ελλάδα, σαν τμήμα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, δοκιμάζει τον καφέ πρίν από την υπόλοιπη Ευρώπη. Ιδιαίτερα οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης, της Θεσσαλονίκης και γενικά της Βορείου Ελλάδος πρώτοι γνωρίζουν και συνηθίζουν τον καφέ μαζί με τους Τούρκους. Στην Ελλάδα  και συγκεκριμένα στην Θεσσαλονίκη του 17ου αιώνα σύμφωνα με τις πηγές, υπάρχουν περισσότερα από 300 καφενεία όπου συχνάζουν Έλληνες και Τούρκοι. Στην Αθήνα και τις πόλεις της Νοτίου Ελλάδος τα καφενεία εμφανίζονται αργότερα. Στην αρχή είναι μικρά και συχνάζουν σε αυτά μόνο Τούρκοι, σταδιακά όμως η πελατεία τους εμπλουτίζεται και με Έλληνες. Σύμφωνα με τον Παπαδιαμάντη, από το 1760 η συνήθεια του καφέ μεταδίδεται και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Επιπλέον,  τα παραδοσιακά καφενεία στο εξωτερικό ήταν ένας συνδετικός κρίκος για τους Έλληνες που είχαν μεταναστεύσει. Ουσιαστικά ήταν το στέκι και το αποκούμπι τους.  Καφενεία στο εξωτερικό υπήρχαν στην Τασκένδη, το Κάϊρο, την Νέα Υόρκη, την Αγγλία κ.α.  Τα καφενεία είναι συγκεντρωμένα σε πλατείες και κεντρικούς δρόμους (δίκτυα επικοινωνίας). Αποτελούν σημεία εισόδου οικισμών ή σημεία αναχωρήσεων (στάσεις λεωφορείων, παζάρι). Οι θαμώνες είχαν πολλά κίνητρα για την καθημερινή τους συναναστροφή στα καφενεία. Τόσο οι κάτοικοι  της πόλης ή  του χωριού ( συνταξιούχοι κυρίως….)  όσο και εξωτερικοί επισκέπτες αλλά και οι πολιτευόμενοι είχαν μια καλή ευκαιρία να παίξουν το δικό τους <<παιχνίδι>>, μαζί με  ένα φλιτζάνι καφέ, τα παιχνίδια  τάβλι, πρέφα,  δηλωτή κ.λ.π. αλλά σε πολλές περιπτώσεις εξυπηρετούσε και το ταχυδρομείο.  Οι διαφορές με το παρελθόν μεγάλες καθώς πλέον τα τελευταία χρόνια εξελιχτήκαν σε ένα βλαχομπαρόκ στέκι, καθώς οι ξύλινες καρέκλες αντικαταστάθηκαν με πλαστικές καρέκλες, τα μαρμάρινα η όμορφα σιδερένια τραπέζια  με γυάλινα τραπέζια, η ασπρόμαυρη τηλεόραση με έγχρωμη τηλεόραση η παραδοσιακή μουσική  με σύγχρονη μουσική, ο ελληνικός καφές  με τον φραπέ και το espresso, η τσικουδιά με το Ουίσκι και πολλά άλλα!  
Στην παρούσα χρονική στιγμή,  η κρίση των παραδοσιακών καφενείων δεν έμεινε στο απυρόβλητο. Πέραν του οικονομικού περιβάλλοντος υπήρξε και δραματική αλλαγή στην αξία του εξοπλισμού. Η υποβάθμιση παραδοσιακών καφενείων από σύγχρονες, απρόσωπες κατά κάποιο τρόπο επιχειρήσεις π.χ. καφετέριες. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια η πολιτεία, αποφάσισε να αλλάξει τα δεδομένα, επιβάλλοντας κανόνες, ως όφειλε να έχει κάνει πολλά χρόνια πριν! Η απάντηση από τους ανθρώπους της υφιστάμενης κατάστασης υπήρξε άκρως αρνητική, και πως θα μπορούσε να μην ήταν άλλωστε, αφού τα καφενεία λειτουργούσαν χωρίς κανένα ουσιαστικά κανόνα… 
 
Υπήρξαν παλαιότερα πολλές χαρακτηριστικές δηλώσεις  από πολλά καφενεία στην Μεσσηνία, που μεταξύ άλλων ανέφεραν :

"……Θα βάλουμε λουκέτο ήταν η  απάντηση που έδωσαν οι ιδιοκτήτες καφενείων σε χωριά της Μεσσηνίας,  στην λογική της ένταξη ασφαλιστικά στον ΟΑΕΕ.  Καφενεία και μικρά παντοπωλεία που σήμερα περισσότερο επιτελούν κοινωνικό έργο παρά είναι επιχειρήσεις, πρόκειται να οδηγηθούν σε κλείσιμο, αφού η εισφορά στον ΟΑΕΕ είναι δυσβάσταχτη για τους ιδιοκτήτες τους…."  

"….Το αποτέλεσμα είναι  ότι  θα μαραζώσουν, θα ερημώσουν τα χωριά, καθώς το καφενείο είναι ο τόπος συνάντησης των συγχωριανών και αποτελεί τη μοναδική διέξοδο, όταν βγουν από το σπίτι. Το καφενείο στο χωριό και σε κάθε χωριό είναι τόπος συνάντησης της τοπικής κοινωνίας. Ότι και να γίνει, στο καφενείο θα πάει ο καθένας για να δει κάποιον, πού αλλού μπορεί να πάει. Αν περάσουν ένα τέτοιο μέτρο, τελείωσε η ύπαιθρος και τα χωριά. Δεν θα μείνει κανένα ανοιχτό. Εγώ προσωπικά θα το κλείσω. Είναι τώρα να πληρώνουμε 200 ευρώ το μήνα με 3 καφέδες την ημέρα…."  

"….Ο κόσμος που μένει στα χωριά είναι λίγος και με τους λίγους καφέδες την ημέρα οι καφετζήδες δεν μπορούν να βγάλουν ούτε τα έξοδά τους. Με 10 - 15 καφέδες που πουλάνε τη μέρα πως θα πληρώσουν τον ΟΑΕΕ. Δεν συζητάμε την περίπτωση να υπάρχει  και ενοίκιο… δε θα μείνει καφενείο.. θα κλείσουν όλα!  Το καφενείο δίνει λίγη ζωή στα χωριά. Αν κλείσουν θα ερημώσουν, πού θα πάει ο κόσμος…"
Aυτά,  ως προς την ιστορία των καφενείων…έτσι όπως καταγράφονται σε διάφορες αναφορές
 
Ας πάμε στο μείχων θέμα του κλειστου καφενείου μας.

Τι συμβαίνει λοιπόν με το καφενείο στο Σελλά?
 
Γιατί έχουμε καταφέρει να χάσουμε εδώ και τρία με τέσσερα περίπου χρόνια το σημείο αναφοράς του Χωριού ?
 

ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΣΕΛΛΑ 2014
Στο Σελλά για πολλά χρόνια λειτουργούσαν δυο καφενεία του Παππά και του μπάρμπα Σταύρου, τα οποία δεδομένων των συνθηκών και αρκετά παραδοσιακά ήταν και ανταγωνιστικά κατά κάποιο τρόπο λειτουργούσαν.  Πολύ παλιά από όσο γνωρίζω  και αν δεν κάνω κάποιο λάθος, υπήρξαν ακόμα αλλά δυο καφενεία (μπακάλικα) ( Κοντούλια, και ένα στην πέρα- ρούγα στο μικρό σπιτάκι του Τσιτόγιαννη). Την τελευταία δεκαετία λειτουργούσε το καφενείο στο κάτω κτήριο της κοινότητα στο κεντρικό Σελλά. Η επιβολή κανόνων λειτουργίας από το κράτος (ΟΑΕΕ, κανόνες υγείας κλπ) αλλά και της διάθεσης να αποχωρήσει από την διεύθυνση της λειτουργίας για  προσωπικούς λόγους του συγχωριανού μας (Παναγιωτόπουλου Γεωργίου),  είχε σαν αποτέλεσμα να καθίσταται αδύναμη η λειτουργία του καφενείου και μέχρι σήμερα να παραμένει κλειστό!    Για την ιστορία  του Σελλά το καφενείο σταμάτησε την λειτουργία του πριν δυο χρόνια. Επιχειρήθηκε στην συνέχεια να επαναλειτουργήσει καθώς το διεκδίκησαν μέσω δημοπρασίας, δυο συμπατριώτες μας, αλλά με τελικό άσχημο αποτέλεσμα, καθώς ούτε ο ένας ούτε ο άλλος κατάφεραν να το λειτουργήσουν. Στην συνέχεια υπήρξαν  προσπάθειες με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να τεθεί σε λειτουργία, αλλά κατέστη μέχρι σήμερα ανέφικτο.
 
Είναι σκόπιμο σε αυτό το σημείο να επισημανθεί ότι η Ελλάδα βιώνει μια οικονομική κρίση, που μεταξύ πολλών άλλων ήταν και ο άκρατος παρεμβατισμός στο θέμα λειτουργίας  αγοράς. Ο έν λογω παρεμβατισμός αποτέλεσε και θα  αποτελεί τροχοπέδη στο βαθμό που επιχειρείται να παίζει καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία της αγοράς, για την  όποια επιχειρηματική κίνηση, μικρή ή μεγάλη καθώς ξέφευγε και πέραν του  θεσμικού και νομικό πλαισίου, που καθορίζει την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.  Υπό αυτή την έννοια, αν και μικρή η σημασία  στο σύνολο  της οικονομίας ενός καφενείου  και ειδικά σε ένα μικρό χωριό,  δεν αλλάζει όμως την ουσία των πραγμάτων. 
Και αυτό γιατί το λέω..

Γιατί η λύση που απαντά στο πρόβλημα έχει την πεμπτουσία σε αυτή την αρχή!  Ως εκ τούτου η λύση που εμείς πιστεύουμε ότι είναι ενδεδειγμένη είναι να προσεγγισθεί με την λογική στησίματος μιας επιχείρησης, Άρα,  θα πρέπει να τεθεί το θέμα εάν και πως μπορεί να αναπτυχθεί μια βιώσιμη επιχειρηματική δραστηριότητα με σκοπό και αντικείμενο της λειτουργία ενός <<Παραδοσιακού Καφενείου>> .
 
Επομένως μόνο με την λογική της επιχειρηματικότητας μπορεί να προσεγγιστεί η λύση.

ΣΕΛΛΑ 2013
Το Σελλά έχει μάξιμουμ 45 μόνιμους κατοίκους και το 60% είναι πάνω από 70 ετών, ενώ το 30% μεταξύ 55  και 70. Η νεολαία είναι σημαντική μειοψηφία. Οι χρονικές περίοδοι που ευνοούν τις επισκέψεις στο χωριό,  είναι κατά το μήνα Αύγουστο αλλά και  με πολλούς ετεροδημότες κατά τις γιορτές του Πάσχα και των Χριστουγέννων, και άλλων ειδικών ημερών, όπως κηδείες, μνημόσυνα, γιορτές, μάζεμα των ελιών κλπ… Ως εκ τούτου με την υφιστάμενη αγορά καθίσταται αδύνατη και μη βιώσιμη μια συντεταγμένη λειτουργία του καφενείου. Πόσες πωλήσεις μπορούν να επιτευχθούν από τους παραπάνω ? Ελάχιστες είναι η απάντηση. Ελάχιστες γιατί σε καμιά των περιπτώσεων δεν φτάνουν να συντηρηθεί το καφενείο…










Ας πάμε στο πρώτα βήματα που πρέπει να γίνουν, κατά την δική μας άποψη πάντα !

Εκτιμάμαι ότι:
 
1. Θα πρέπει οι τοπική αυτοδιοίκηση να επιδείξει εξωστρέφεια και  μέσα από ανοικτές διαδικασίες να προσελκύσει ικανό, με γνώση και όρεξη για δουλειά άτομο, που θα έχει την επιχειρηματική ικανότητα στο << DNA>> του.

2.  Για να είναι βιώσιμο το καφενείο θα πρέπει να διευρύνει την αγορά (πελάτες). Επομένως θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα εξής στοιχεία.     Ποια είναι αυτή η διευρυμένη αγορά που απευθύνεται ?       Η απάντηση ειναι αυτονόητη για το δικό μας σκεπτικό.   Είναι όλα τα χωριά της Τριπύλης καταρχήν αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας στην Τριφυλία που γειτνιάζουν με το Σελλά (από το διλπανό κεφαλοχώρι Αετό μέχρι και την Κυπαρισσία), αλλά και γενικότερα ο Ν. Μεσσηνίας, θα πρέπει να αποτελεί εν δυνάμει target group για προσελκυση πελατων. 
3.  Χρειάζεται ο επιχειρηματίας που θα το αναλάβει να στοχεύσει τον ντόπιο και ξένο  τουρίστα της περιφέρειας.  Με άλλα λόγια χρειάζεται στοχευόμενο marketing. Π.χ.  ξενοδοχεία, πανδοχεία κ.λ.π. και, όπως αντιλαμβάνεστε, ο επιχειρηματίας πρέπει να μπορεί να κάνει  καλές Δημόσιες Σχέσεις, έτσι ώστε να καταστήσει το καφενείο, ως προορισμό.
 
4.   Για να έχουν νόημα τα παραπάνω θα πρέπει να υπάρχει το κατάλληλο προϊόν!  Δηλαδή να υπάρχει ένα σύγχρονο καλά οργανωμένο καφενείο,  με καλή παραδοσιακή αισθητική και με προϊόντα, που να ελκύουν την επίσκεψη (φαγητό, καφέ κλπ). Θα πρέπει να μπορεί να συνθέσει την προώθηση τοπικών παραδοσιακών προϊόντων (π.χ. μέλι, κρασί, ελιές, ελαιόλαδο, αυγά κ.λ.π.) σε συνδυασμό με ντόπιους παραγωγούς, έτσι ώστε να επιτυγχάνει διττό αποτέλεσμα, καθώς από την μια θα έχει ποικιλία ντόπιων προϊόντων να προσφέρει και από την  άλλη θα προωθεί της προσπάθειες των ντόπιων παραγωγών προϊόντων, και με αυτό τον τρόπο!


5. Το σημείο που βρίσκεται το κλειστό καφενείο αισθητικά είναι υποβαθμισμένο καθώς δεν αναδεικνύεται έτσι ώστε να αποτελεί ένα σημείο αναφοράς στο χώρο.  


 6. Tα τελευταία χρόνια στην περιοχή Τριπύλης κατά την χειμερινή περίοδο, που επιτρέπεται το κυνήγι, έχουμε παρατηρήσει ότι προσελκύονται κυνηγοί, τόσο από την Μεσσηνία, όσο και από πολλά άλλα μέρη της Ελλάδας, που έρχονται στα μέρη μας,   με σκοπό το κυνήγι  (π.χ. αγριογούρουνα κ.λ.π.)  Όλοι αυτοί, είναι μια εξαιρετική δεξαμενή δυνητικών πελατών για ένα σωστά οργανωμένο παραδοσιακό καφενείο,  που ο ιδιοκτήτης θα έχει τις κατάλληλες δυνατότητες και δεξιότητες, έτσι ώστε  να τους προσελκύσει. 

 
Η επιχειρηματικότητα είναι προφανές ότι δεν εξαντλείται στους υφιστάμενους κατοίκους,  αλλά με τους πάντες που είναι πρόθυμοι και μπορεί να έχει κάποιος απο αυτούς τις ικανότητες, τις κατάλληλες  δεξιότητες, τις γνώσεις, το κεφάλαιο και  πιθανόν την κατάλληλη ηλικία! Εάν θα πρέπει να γίνει κάτι από την τοπική αυτοδιοίκηση είναι να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση και να ενημερώσει για τα προγράμματα ΕΣΠΑ που τυχόν υπάρχουν και πως μπορεί να τα αξιοποιήσει ο κάθε ενδιαφερόμενος ! Επιπλέον η τοπική αυτοδιοικηση χρειάζεται να δημιοργήσει ένα περιβάλλον φιλόξενο, που μέσα  απο αυτό και με  οδηγό την εξωστρέφεια να αναζητήσει τον άνθρωπο εκείνο,  που θα πάρει το ρίσκο να δημιουργήσει  μια μικρή επιχείρηση,  αλλά μεγάλη για το χωριό, η οποία θα  είναι απολύτως χρηστική για τους μόνιμους κατοίκους,  ελκυστική και λειτουργική για τους επισκέπτες, από όπου και αν προέρχονται. 
 
Μόνο έτσι μπορεί για τον μέλλον να υπάρξει μια βιώσιμη λειτουργία καφενείου και οτιδήποτε άλλο εκτιμώ ότι είναι ανώφελο και άστοχο να επιχειρείται για τον απλούστατο λόγο, ότι θα αποτύχει παταγωδώς. 

Ημίμετρα του τύπου (εντευκτήριο, αναψυκτήριο κ.λ.π.) ή    να το έχει κάποιος απλά ανοιχτό χωρίς να διαθέτει τα παραπάνω, και θα βαρεθεί και δεν θα έχει κίνητρο να το διατηρήσει ανοικτό, αλλά και ούτε θα μπορεί να προσφέρει την χρηστικότητα που αρμόζει και χρειάζεται ενα χωριό  απο ενα καφενείο. Ως εκ τούτου, θα βρεθεί  νομοτελειακά και πάλι το χωριό σε πλήρες αδιέξοδο…

Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν στο Σελλά μπορεί να αναπτυχθεί ένα καφενείο αντίστοιχων προδιαγραφών. Εάν δηλαδή υπάρχουν οι δυνατότητες για κάτι τέτοιο.

 
Η απάντηση είναι σίγουρα ΝΑΙ ! Και που στηρίζεται αυτή η  απάντηση? 

Ας δούμε κάποια στοιχεία που ενδεχομένως να δικαιολογούν τα παραπάνω. 

Το Σελλά απέχει μόλις 19 χιλιόμετρα τόσο από την Κυπαρισσία, όσο και από το Δώριο. Η απόσταση μέχρι το μεγάλο κεφαλοχώρι Αριστομένη στην κεντρική Μεσσηνία δεν είναι πάνω από 25 χιλιόμετρα. Σε αυτή την ακτίνα υπάρχουν πολλά χωριά με πολλούς κατοίκους και κυρίως πολλούς επισκέπτες. Δυνιτικά αυτά τα χωριά αποτελούν δεξαμενή άντλησης προοπτικών πελατών για ενα σωστά οργανωμένο παραδοσειακό καφενείο στο Σελλά. Επιπλέον!!! 
Στην Μεσσηνία τα τελευταία χρόνια,  υπάρχει μια αυξητική τάση σε τουρίστες στο Ν. Μεσσηνίας με τις υποδομές που αναπτύσσει ο νομός, (βελτιωση στα αεροδρόμια, λιμάνια, μαρίνες  κλπ) και με πυρήνα ελξης το μεγάλο Ξενοδοχείο του νομού μας  ( Costa Navarino), και δεδομένου ότι ο νομός βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις τουριστών σε σχέση με άλλους νομούς στην Ελλάδα, είναι πολύ πιθανόν  η κατάσταση αυτή να αλλάξει ραγδαία τα επόμενα χρόνια. Ως εκ τούτου,  ο νομός θα κατακλυστεί από επισκέπτες που διψούν να επισκεφτούν  όμορφα και παραδοσιακά χωριά, όπως το ΣΕΛΛΑ!. Είναι προφανές,  ότι ένας σωστά καταρτισμένος και με όραμα συμπατριώτης- συντοπίτης, που θα θελήσει να δημηουργήσει και να λειτουργήσει,  ως ενας εν  δυνάμει επιχειρηματίας-    μπορεί κάλλιστα να  εκμεταλλευτεί στο έπακρον αυτό το Νis Μarket, που προσφέρεται από την περιοχή μας στο συγκεκριμένο αντικείμενο δραστηριότητας.
 
Μέχρι τώρα έχει παγιωθεί μια αντίληψη σχετικά με τον τρόπο,  το πώς και τι πρέπει να γίνει για το καφενείο. Η εν λόγω  αντίληψη καθόριζε την λογική των πραγμάτων,  με αποτέλεσμα να έχει εμπεδωθεί,  ως  ντε φάκτο νοοτροπία. 

 Έτσι,  ο μέσος συμπατριώτης  πιστεύει ότι έτσι είναι τα πράγματα  και ότι πάνω σε αυτές τις αντιλήψεις πρέπει να κινηθούν οι όποιες  διαδικασίες, για να δοθεί μια λύση... 

.........μια οποιαδήποτε λύση... ..

Με συγχωρείτε αγαπητοί συμπατριώτες, όσοι δηλαδή από εσάς έχετε αυτές τις αντιλήψεις, αλλά δεν είναι έτσι τα πράγματα. Δεν μπορεί να έτσι τα πράγματα!  Εκ του αποτελέσματος δεν ειναι έτσι τα πράγματα και όχι γιατι το λέω εγώ, απλά γιατί διαφορετικά θα είχαν υλοποιηθεί οι όποιες λύσεις επιχειρήθηκαν και θα είχε λυθεί το θέμα με τον καλυτερο δυνατό τρόπο. Εκ του αποτελεσματος, δεν έχει επιτευχθεί.

Το θέμα όμως δεν είναι η νοοτροπία και ούτε η σκέψη  και η  άποψη. Εάν κάποιος προσπαθήσει να το  δει σφαιρικά, διαπιστώνει ότι  αγγίζει ευρύτερα το οικονομικό σύστημα που επικρατούσε στην Ελλάδα  και διαχεόταν   στην περιφέρεια και το οποίο είναι εκατό χρόνια πίσω  όσον αναφορά το επιχειρείν!

Επομένως...

Η επανεκκίνηση της λειτουργίας του καφενείου στο ΣΕΛΛΑ, σύμφωνα με το προτεινόμενο θεωρητικό σενάριο, είναι θέμα αποφάσεων. Ο καθένας μας καλείται να σταθμίσει κόστος και ωφέλειες (cost-benefit analysis) για κάθε εναλλακτική.
 
Είναι προφανές, ότι αναγνωρίζω ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στην υλοποίηση.  To κυριότερο πρόβλημα είναι το κόστος ίδρυσης και το κεφάλαιο που απαιτείται και πραγματικά σε αυτό το θέμα η χώρα μας, είναι όχι απλά πίσω αλλά <<αποτρέπει>> στην πράξη το επιχειρείν!  Επιπλέον, η καινοτομία  απαιτεί καινοτόμο σκέψη και επομένως ένα δεύτερο πρόβλημα είναι πως θα πρέπει να βρεθεί κάποιος που θα έχει καινοτόμες σκέψεις στο εν λόγω θέμα, που μας απασχολεί και προτίθεται να τις υλοποιήσει στο χωριό μας. 
  
Συμπερασματικά,  κατανοώντας τη σημασία του παραδοσιακού καφενείου ως θεσμού,  που συνδέεται άμεσα με την ελληνική κοινωνία,  τις ανάγκες που απορρέουν, αλλά και την ανάγκη διατήρησής του στο χρόνο, θα πρέπει να ενεργοποιηθούμε και να ενθαρρύνουμε νέους αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας ανθρώπους  τόσο να τα επισκέπτονται όσο και να τα δουν σαν μια καλή επιχειρηματική βάση στην περιοχή. Στην Ελλάδα της οικονομικής και όχι μόνο κρίσης που διέρχεται εδώ και πέντε χρόνια  τα παραδοσιακά καφενεία διατηρούν την ταυτότητα τους αναλλοίωτη, περιμένοντας καθημερινά τον πελάτη που θα υποκύψει στην ομορφιά τους.
 
Η στήριξη και κατασκευή ενός παραδοσιακού καφενείου στο ΣΕΛΛΑ, κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις, πιστεύω ότι θα επιφέρει όφελος σε αυτόν που θα επιχειρήσει να το πράξει και μεγάλη προστιθεμένη αξία στο χωριό μας!
 
Είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχουν συντοπίτες, που θα διαφωνούν με αυτή την άποψη. Δηλώνουμε ευθύς  εξαρχής,  ότι δεν διεκδικούμε την μοναδικότητα της ιδέας και το αλάνθαστο της σκέψης. Στο παρόν κείμενο εκφράζουμε κάποιες  ιδέες και σκέψεις, που πιστεύουμε ότι είναι σωστές και δεν διεκδικούμε να ανακαλύψουμε και πάλι τον τροχό. Ως εκ τουτου, θα πρέπει να γνωρίζουν όσοι διαφωνούν με τις ιδέες και αποψεις που αναπτύξαμε, ότι υπάρχουν πολλά επιτυχημένα παραδοσιακά καφενεία στην ελληνική επικράτεια και αρκεί κανείς να τα μελετήσει και να δει τι τα κάνει επιτυχημένες επιχειρήσεις στις τοπικές τους κοινωνίες, αποβάλλοντας εγωκεντρικές και εσωστρεφείς συμπεριφορές.

Θα είναι ευχάριστο να ανταλλάξουμε απόψεις στη βάση που θέτουμε τις παραπάνω ιδέες ως προς το βαθμό υλοποίησης.
 
Για το Sella Blog News
Ο Διαχειριστής
Βασίλειος Αργυρόπουλος

Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

ΛΑΜΠΡΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΑΗ ΝΙΚΗΤΑ ΣΤΟ ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Λαμπρός ήταν ο Τρυπιλιώτικος εορτασμός, αλλά  και η εορταστική θεία λειτουργία του Αγίου Νικήτα στο ομώνυμο μοναστήρι του Σελλά,  παρουσία  επισήμων και τοπικών παραγόντων. Με κατάνυξη και εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια τελέστηκε σήμερα Δευτέρα 15/09 η εορταστική θεία λειτουργία στον Αγιο Νικήτα.  Ιδιαίτερη τιμή για το Σελλά και τον  εορτασμό, αποτέλεσε  αναμφίβολα η παρουσία του Μητροπολίτη Τριφυλίας και Ολυμπίας Χρυσόστομου, που κήρυξε το θείο λόγο στο μοναστήρι,  καθώς και του  Δημάρχου Τριφυλίας Παναγιώτη Κατσίβελα, δίνοντας χρώμα στον φετινό εορτασμό του μοναστηριού. Ωστόσο, δε μπορεί κανείς να παραβλέψει την παρουσία πλήθους πιστών από το Σελλά, τα γύρω χωριά, αλλά και από την Κυπαρισσία, που κατέκλισαν  φέτος τον Άγιο Νικήτα, στην κορυφή του βουνού του Άη Λια, και απόλαυσαν τον εορτασμό. Να επισημάνουμε την παρουσία του  παρέδρου Σελλά, Παναγιώτη Ντέντε, του τέως παρέδρου Σελλά Δημητρίου Παναγόπουλου, του προέδρου του Ομίλου φίλων Τριπυλιωτών Αρκαδικού Ποταμού, Τάκη Αδαμόπουλου, των τέως προέδρων του Πολιτιστικού Συλλόγου Σελλά  <<Η Αγια Τριάς>>, Δημήτρη Δημητρόπουλου, Χάιδως Παναγιωτοπούλου και Παναγιώτας Γεωργακοπούλου,  αλλά και πολλών άλλων συντοπιτών μας. 


H παρουσία του Δημάρχου μας (Παναγιώτη Κατσίβελα), ο οποίος  συνοδευόταν  από την σύζυγό του Ευγενία, λάμπρυνε το φετινό εορτασμό του <<μοναστηριού>> της Τριπύλης και δη του Σελλά Τριφυλίας.  Την αμέριστη φιλοξενία προς τον Δήμαρχο μας, ανέλαβε, ως όφειλε, ο νεοεκλεγέντας Πάρεδρος του Σελλά, Παναγιώτης Ντέντες (δεξιά στην φωτογραφία). Η εν λόγω επίσκεψη στην περιοχή της Τριπύλης από  τον  νεοεκλεγέντα Δήμαρχο της Τριφυλίας, δίνει μια εξέχουσα σημασία και ουσία πέραν του συμβολισμού στην περιοχή μας. Και αυτό γιατί αμφότερα δόθηκε η ευκαιρία τόσο στον  Δήμαρχο να γνωρίσει, να δει  και να συνομιλήσει με τους τοπικούς παράγοντες αλλά και τον κόσμο, για θέματα τοπικής αυτοδιοίκησης,  όσο και για τον κόσμο της περιοχής Τριπύλης, που είχε την ευκαιρία να εκφράσει ιδίοις όμασι τα θέματα και τα προβλήματα που απασχολούν την περιοχή.  Επιπλέον,   ο Δήμαρχος  περιηγήθηκε στο πάρκο φίλων Αρκαδικού Ποταμού στη περιοχή του Σελλά,  από τον πρόεδρο του Ομίλου, Τάκη Αδαμόπουλο και είχε μια πολύ καλή ευκαιρία  να σχηματίσει πλήρη εικόνα για το ποτάμι και τις δραστηριότητες σε αυτό, από τη μεστή,  περιεκτική και εμπεριστατωμένη ενημέρωση του πρόεδρου.  Ιδιαίτερα θετικά σχολιάστηκε η άφιξη του κυρίου Δημάρχου μετά της συζύγου του στο Μοναστήρι με το ΙΧ αυτοκίνητο του. Η ενέργεια αυτή σηματοδοτεί σεβασμό του Δημοτικού Χρήματος. 


Η κύριος Δήμαρχος με τον νεοεκλεγέντα  Πάρεδρο του Σελλά Παναγιώτη Ντέντε και την υποψήφια του Συνδυασμού "ΤΡΙΦΥΛΙΑ ξεκινάμε"  του κυρίου Κατσίβελα,  κυρία Κανέλα Αργυροπούλου-Παναγιωτοπούλου,  εκ καταγωγής Πύργου Τριφυλίας, αλλά  σχεδόν μόνιμο κάτοικο Σελλά, καθώς είναι σύζυγος του Κωνσταντίνου Αργυρόπουλου. Η κυρία Αργυροπούλου ήταν υποψήφια στον βασικό κορμό του συνδυασμού "ΤΡΙΦΥΛΙΑ ξεκινάμε"  στις πρόσφατες εκλογές τοπικής αυτοδιοίκησης. Για τα εν λόγω στελέχη του συνδυασμού, που έδωσαν έναν ευγενή  και πολύ δύσκολο εκλογικό αγώνα στην περιοχή  Τρυπίλης και Τριφυλίας για την επιτυχία του συνδυασμού,  αποτέλεσε ιδιαίτερη τιμή η παρουσία του κυρίου Δημάρχου (επικεφαλή του νικητήριου συνδυασμού ΤΡΙΦΥΛΙΑ ΞΕΚΙΝΑΜΕ), στην περιοχή της Τριπύλης. Ως εκ τούτου,  φρόντισαν για την περιήγηση στο μοναστήρι αλλά και στο Σελλά, τόσο του κυρίου Δημάρχου, όσο και της συζύγου του.

 
Η τέλεση της θείας Λειτουργίας από τον ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΣ Κ.Κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ, δεν μπορεί παρά να μας δίνει ιδιαίτερη χαρά και τιμή για το Σελλά και ασφαλώς και για την Τριπύλη. Στην επισυναπτόμενη φωτογραφία διακρίνονται ο τέως πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Σελλά – Δημήτριος Δημητρόπουλος- και ο  πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Αρκαδικού Ποταμού- Τάκης Αδαμόπουλος- να συνομιλούν μπροστά από την Αγία Πύλη του <<μοναστηριού>> με τον Μητροπολίτη Τριφυλίας& Ολυμπίας κ.κ. Χρυσόστομο, για θέματα και προβλήματα που άπτονται της εκκλησίας,  του περιβάλλοντος χώρου αλλά και της προσβασιμότητας στο μοναστήρι. Είμαστε απολύτως σίγουροι, ότι οι ΘΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΔΡΑΣΕΙΣ  και των τριών παραγόντων κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση,  καθώς έχουν γνώμονα αλλά και άξονα  το καλό του ανεκτίμητου και αγαπημένου μας ιστορικού μοναστηριού.


Η έντονη παρουσία του κόσμου, έδωσε επίσης  μια ιδιαίτερη νότα  στη θρησκευτική κατάνυξη του φετινού εορτασμού στον Αγίου Νικήτα, όπως μπορείτε και να δείτε στην επισυναπτόμενη φωτογραφία.  Πλήθος κόσμου από το Σελλά και την περιφέρεια της Τριπύλης έφτασαν στο μοναστήρι να προσευχηθούν και να ανάψουν ένα κερί στην εκκλησιά. Εκτιμάται, αλλά πλέον  αποτελεί βεβαιότητα, ότι το μοναστήρι σταδιακά θα αποκτήσει όλο και περισσότερους επισκέπτες και προσκυνητές, λόγω των ενεργειών ανάδειξής του, καταρχήν από την εκκλησία και τους εκπροσώπους αυτής,  από τους τοπικούς φορείς (την τοπική αυτοδιοίκηση, τον πολιτιστικό σύλλογο των απανταχού Σελλαίων η <<Αγία Τριάς >>), αλλά και από εμάς, ήτοι όλου του κόσμου της περιοχής,  που  συνεχώς αγκαλιάζουμε με αγάπη το μοναστήρι και θα συνεχίσουμε να συμβάλουμε όλοι  μαζί βάζοντας ο καθένας μας ένα λιθαράκι προς αυτή την κατεύθυνση. 

Για τους απανταχού Σελλαίους, το μοναστήρι έχει ιδιαίτερη θέση στην καρδιά και στην ψυχή τους, καθώς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι πολιτιστικής κληρονομίας και πολλών παιδικών  αναμνήσεων συνδεδεμένων με αυτό. Επομένως είναι αυτονόητη η ενεργή συμμετοχή στους εορτασμούς του μοναστηριού. Όπως μπορείτε να δείτε στην επισυναπτόμενη φωτογραφία την εικόνα του Αγίου Νικήτα, κρατείτε ευλαβικά από την κυρία Παναγιώτα Γεωργακοπούλου ( τέως προέδρου του Πολιτιστικού Συλλόγου των Απανταχού Σελλαίων << Η Αγία Τριάς>>) και τον κύριο Χρήστο Τζαβέλλα ( τέως μέλος του αντίστοιχου Συλλόγου, αλλά και μέλος της πάλαι ποτέ ποδοσφαιρικής ομάδας που είχε δημιουργηθεί από το Σελλά) . 

Το μοναδικής ομορφιάς αλλά και ιστορικής, πολιτιστικής σημασίας  <<μοναστήρι >>   Αγίου Νικήτα για το Σελλά, αποτελεί σημείο αναφοράς και σύμβολο,  που θα πρέπει να διαφυλάσσεται, ως κόρη οφθαλμού από όλους μας. 


Κλείνοντας θα θέλαμε να επισημάνουμε το γεγονός, ότι το εν λόγω μοναστήρι χρονολογείται πέριξ του 1898,  όπως αναγράφεται στο δάπεδο του μοναστηριου, κάτω απο το δικέφαλο ΑΕΤΟ (επισυναπτόμενη φωτογραφία).





Ο Διαχειριστής του ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ  Blog News Nemesis , Βασίλειος Αργυρόπουλος.

Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΤΟ ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΗΝ ΕΡΧΟΜΕΝΗ ΔΕΥΤEΡΑ (15-09) , ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΗΤΑ!

Την ερχόμενη Δευτέρα στο Σελλά γιορτάζει για δεύτερη φορά φέτος το πανέμορφο ιστορικό "Μοναστήρι" που βρίσκεται στην κορυφή του βουνού Άη-Λιά.  Το εν λόγω παλιό μοναστήρι ονομάζεται  Άη-Νικήτας, και το οποίο είναι πάρα πολύ παλαιο. Από εκκλησιαστική άποψη , ο Άη Νικήτας δεν είναι ακριβώς μοναστήρι με καλόγερους και ηγούμενο, που μπορεί κανείς να υποθέσει,  από την ονομασία μοναστήρι,  αλλά παρεκκλήσι, που ανήκει στο Ναό της Αγίας Τριάδος του χωριού Σελλά. Επικράτησε να ονομάζεται μοναστήρι, επειδή υπήρξε κάποτε μοναστήρι, που στην ακμή του είχε ιδιόκτητα κτήματα, γιδοπρόβατα, περιβόλια με ελιές και αμπέλια. Στις 15 Σεπτεμβρίου   για το Σελλά είναι μεγάλη γιορτή  καθώς γιορτάζει το άμορφο  αυτό μοναστήρι  -  ο Αι Νικήτας μας !!  Σε υψόμετρο επτακοσίων και πλέον μέτρα,  η εκκλησιά του Αι Νικήτα φαντάζει εδώ και εκατοντάδες χρόνια αγέρωχη μέσα στο χρόνο να αγναντεύει την Τριπύλη και στο βάθος τον Κυπαρισσιακό κόλπο. 
Το "μοναστήρι" είναι αφιερωμένο επ' ονόματι του Αγίου Νικήτα, αλλά γιορτάζεται επιπλέον  και της Ζωοδόχου Πηγής.
Ο Αγιος Νικήτας γιορτάζει στις 15 /09
Η Ζωοδόχου Πηγή, είναι κινητή γιορτή -  και γιορτάζεται αμέσως μετά το Πάσχα.

"Να δούμε επομένως,  μερικά στοιχεία για τις παραπάνω εορτές της Χριστιανοσύνης "

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΗΤΑΣ
Μεγαλομάρτυρας της εκκλησίας, η μνήμη του οποίου τιμάται στις 15 Σεπτεμβρίου. Την ημέρα αυτή γιορτάζουν όσοι φέρουν το όνομα Νικήτας. Ο Νικήτας καταγόταν από επιφανή οικογένεια Γότθων (Γερμανών) της πέραν του Ίστρου ποταμού (Δούναβη) χώρας. Από μικρό παιδί έγινε χριστιανός, χάρη στον τοπικό μητροπολίτη Θεόφιλο, που είχε λάβει μέρος στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο (325). Μαρτύρησε επί της πυράς με διαταγή του βασιλιά των Γότθων Αθανάριχου, όταν αρνήθηκε να προσχωρήσει στην αίρεση του Αρειανισμού, που πρέσβευε ο ομοεθνής του άρχοντας.
Η ΖΩΟΔΟΧΟΣ ΠΗΓΗ
Η γιορτή της Ζωοδόχου Πηγή, που γιορτάζει η εκκλησία μας την Παρασκευή της Διακαισημίου (
την πρώτη εβδομάδα μετά το ΠΑΣΧΑ, είναι γιορτή της Παναγίας μας. Ονομάζεται δε και έτσι, γιατί γέννησε τη Ζωή, που είναι ο Χριστός. Η γιορτή ανήκει στις λεγόμες Κινητές γιορτές, και ονομάζονται έτσι, οι γιορτές του Τριωδίου και του Πεντηκοσταρίου, που έχους ως κέντρο την μέρα του Πάσχα. Το Tριώδιο (10 εβδομάδες, δηλαδή 70 ημέρες) προηγείται της Kυριακής του Πάσχα, το δε Πεντηκοστάριο (7 εβδομάδες, δηλαδή 50 ημέρες) ακολουθεί.  Oι εορτές αυτές ονομάζονται κινητές, γιατί δεν έχουν σταθερά ημερομηνία, εν αντιθέσει με τις άλλες εορτές του εκκλησιαστικού έτους που έχουν σταθερά ημερομηνία και λέγονται ακίνητες. Tών κινητών εορτών η ημερομηνία κάθε χρόνο αλλάζει. Eξαρτάται από την ημερομηνία του Πάσχα. Όταν το Πάσχα είναι πρώιμο, έρχονται και αυτές ενωρίτερα· όταν το Πάσχα είναι όψιμο, αυτές έρχονται αργότερα. H εορτή της Zωοδόχου Πηγής εορτάζεται την Παρασκευή της Διακαινησίμου, δηλαδή την εβδομάδα που ακολουθεί αμέσως μετά το Πάσχα. Mετά την Aνάστασι είναι η πρώτη εορτή του Πεντηκοσταρίου. Eορτάζεται την ωραία εποχή της ανοίξεως μέσα στο κλίμα της πασχαλινής χαράς και αγαλλιάσεως.  H Zωοδόχος Πηγή είναι μία εορτή πρός τιμήν της Παναγίας. δεν έχει σχέσι με τη ζωή της υπεραγίας Θεοτόκου, όπως οι άλλες γνωστές θεομητορικές εορτές, λόγου χάριν τα Eισόδια. Ο Eυαγγελισμός ή η Kοίμησις της Θεοτόκου. H εορτή αυτή έχει σχέσι με τις θαυμαστές επεμβάσεις της Παναγίας πρός σωτηρίαν δυστυχών και ταλαιπώρων ανθρώπων που την επικαλέσθηκαν με πίστι.  H Zωοδόχος Πηγή μας υπενθυμίζει τα θαύματα, που έκανε η Παναγία σε ένα ωρισμένο ναό της στον τόπο εκείνο που προκαλεί τη συγκίνησι κάθε Έλληνος.
Ta παραπάνω στοιχεία  για τις γιορτές της χρυστιανοσύνης, αντληθηκαν απο την ηλεκτρονική πηγή : iliaxtida.wordpress.com

Ας δούμε και μερικά χρήσιμα ιστορικά στοιχεία,  για τον Αγιο Νικήτα του Σελλά Μεσσηνίας, από σχετικές αναφορές της  τοπικής αυτοδιοίκησης, που αναφέρουν, ότι :
".....Το μοναστήρι Αι Νικήτας,  χτίστηκε μέσα στην καταχνιά του παρελθόντος. Την ακριβή χρονολογία ανέγερσής του, δεν την ξέρει κανείς. Πιθανολογείται πως χτίστηκε γύρω στο 16ο αιώνα κι είναι εξακριβωμένο ότι αναστηλώθηκε στα 1881.   Επίσημα το βλέπουμε καταγεγραμμένο, το έτος 1697, σ’ ένα κατάλογο εκκλησιών, στα Γενικά Αρχεία (Γκριμάνι) Βενετίας «... Εις το βουνό είναι παλαιό μοναστήρι, εκκλησία του Αγίου Νικήτα. Σκεπασμένη με θόλο. Έχει χωράφια ενός ζευγαριού, αφιερώματα των Χριστιανών παλαιόθεν». Στα 1697, το Σελλά είχε είκοσι πέντε εκκλησίες!! Ένα ολόκληρο χωριό θα μπορούσαν να φτιάξουν μαζί όλες αυτές οι εκκλησίες...."




Μπορείτε να επισκεφτείτε το μοναστήρι την εν λόγω ημέρα, καθώς ο δρόμος είναι σε αρκετά καλή κατάσταση και βατός για τα ΙΧ. Είναι σίγουρο ότι θα αποζημιωθείτε ψυχικά και αισθησιακά στο μέγιστο βαθμό. Η διαδρομή στο βουνό μετά το Σελλά και μέχρι το μοναστήρι θα σας μείνει αξέχαστη, καθώς το δάσος είναι απαράμιλλης ομορφιάς και η λειτουργία στο μοναστήρι ξεχωρίζει και είναι απολύτως βέβαιο, ότι θα αγαλλιάσει την ψυχή και την καρδιά! 
Ο Διαχειριστής του ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ  Blog News Nemesis , Βασίλειος Αργυρόπουλος.
 

Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΠΑΡΟΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟ ΠΑΡΕΔΡΟΥ ΣΕΛΛΑ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΕΖΟΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΑΣΗΣ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΣΤΟΝ ΑΡΚΑΔΙΚΟ ΠΟΤΑΜΟ!


Ο νέος Πάρεδρος του Σελλά Παναγιώτης Ντέντες, συμμετείχε δυναμικά στην εκδήλωση πεζοπορίας και κατάβασης του ποταμού,  που οργάνωσε ο Όμιλος Φίλων Αρκαδικού Ποταμού τον περασμένο Αύγουστο στην περιοχή Σελλά/Δάρα. Ο πάρεδρος δηλώνει εμφαντικά ότι είναι αρωγός αυτών των προσπαθειών και τονίζει ότι ήταν μια ωραία διαδρομή, και πιστεύει ότι όλος ο κόσμος θα ευχαριστήθηκε αλλά και εκφράζει την πεποίθηση και πίστη ότι αυτές και άλλες αντίστοιχες προσπάθειες, θα συνεχιστούν. Εκφράζει  συγχαρητήρια σε όλες τους συντελεστές που βοήθησαν να διοργανωθεί η εν λόγω εκδήλωση, αλλά και ευχαριστεί για την ευρύτατη καθολική συμμετοχή του κόσμου. Μπορείτε να δείτε και να ακούσετε στο παρακάτω βίντεο τις δηλώσεις του νεοεκλεγέντα , αλλά συνάμα πολλά υποσχόμενου νέου παρέδρου στο Σελλά. Το μεράκι, η αγάπη, το πάθος και οι νέες ιδέες που διακαώς επιθυμεί να τις υλοποιήσει με τα νέα καθήκοντα που ανέλαβε,  εκτιμάται ότι θα αποτελέσουν εκείνο το κρίσιμο μίγμα που θα συμβάλει στην προφορά και στην πρόοδο  του τόπου μας!

Μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο, πατώντας το Play, αλλά πρώτα να πατήσετε Pause στο LiveStream πάνω δεξιά του Blog, με τίτλο ( ΧΡΗΣΙΜΑ ΝΕΑ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ)

Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

ΤΟ ΚΟΥΒΕΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΚΑΔΙΚΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ BAΣΙΛΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ !

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΑΙ ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ, ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ Η ΠΡΩΤΗ ΠΟΥ ΠΕΡΠΑΤΏ ΤΟN ΠΟΤΑΜΟ!
Μια εξαίρετη  και δυναμική συντοπίτισσα μας δηλώνει ότι δεν είναι πρώτη φορά που επισκέπτεται το ποτάμι και το όμορφο  πάρκο του Ομίλου φίλων Τριπυλιωτών Αρκαδικού Ποταμού, αλλά είναι η πρώτη φορά που περπατά μέσα στο ποτάμι  και δηλώνει εμφαντικά την αρέσκεια  που νιώθει για το ποτάμι και την φύση του Αρκαδικού Ποταμού. Ο λόγος για την κυρία Βασιλική Θεοδωρακοπούλου, εκ καταγωγής Κούβελα  Μεσσηνίας. Η κυρία Βασιλική,   συμμετείχε με κέφι και χαρά στην πεζοπορία που οργάνωσε και εκτέλεσε με επιτυχία ο Όμιλος τον Αύγουστο στην περιοχή Σελλά/Δάρα με αφετηρία το πάρκο και την διαδρομή Νερόμυλος- Δέση και επιστροφή μέσα από το ποτάμι στο πάρκο. Η σχετικά ομαλή κατάβαση στο ξεκίνημα ήταν ολίγον τι , παραπλανητική. Ωστόσο, γέλια, σιγοτραγουδάκια από ορισμένους, παιχνίδια με λέξεις να μεταδίδονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα σε όλο το μήκος που καταλάμβαναν κατά μικρές ομάδες οι συμμετέχοντες στην κατάβαση προς την επιστροφή από το ποτάμι στο πάρκο. Τα βλέμματα των συμμετεχόντων  δεν άργησαν να περάσουν από το γύρω  στο κάτω, καθώς απαιτούσε προσεκτική εστίαση στο βυθό του ποταμού στις διακυμάνσεις του βάθους και τις γλιστερές πέτρες που έπρεπε να έδινες μέγιστη προσοχή στα πατήματα πάνω σε αυτές., έτσι ώστε να απέφευγες κάποιο ατύχημα.  Είναι οι στιγμές που σε κάνουν να αναρωτιέσαι τι τύπος ανθρώπου είσαι....!!! Με άλλα λόγια ζυγίζεις τον εσωτερικό κόσμο και την επικυριαρχία των εναλλαγών στα συναισθήματα που σε διακατέχουν και που είναι υπεύθυνα στο να νιώθεις την άγρια μα και συνάμα γαλήνια ομορφιά  και ηρεμία που σου προσφέρει ο Αρκαδικός Ποταμός
  
Μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο, πατώντας το Play, αλλά πρώτα να πατήσετε Pause στο LiveStream πάνω δεξιά του Blog, με τίτλο ( ΧΡΗΣΙΜΑ ΝΕΑ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ

Με αφορμή την συμμετοχή της κυρίας Βασιλικής εκ καταγωγής ΚΟΥΒΕΛΑ Μεσσηνίας, θεωρούμε χρήσιμο να δούμε μερικά στοιχεία για το χωριό Κουβελα, έτσι όπως τα αντλήσαμε  και  τα αναδημοσιεύουμε  από τα τοπικά blogs: doriopress.wordpress.com και anodorio.blogspot.gr "
ΚΟΥΒΕΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Το Κούβελα είναι ένα από τα Αρβανιτοχώρια της Τριφυλίας, που υπαγόταν στα Σουλιμοχώρια και με ιστορία που ξεκινάει από πολύ παλιά. Τον 14ο και 15ο αιώνα οι Αρβανίτες που εγκαταστάθηκαν στην Πελοπόννησο, έφτασαν και στην περιοχή του Kούβελα, με τη «φάρα» των Μπουαίων που θα διαφεντέψει στην ορεινή Τριφυλία για 100 με 150 περίπου χρόνια. Στην αρχή εγκαταστάθηκαν στην τοποθεσία «Λιόπεσι», όπου και δημιούργησαν το ομώνυμο χωριό τους, σε υψόμετρο 900 μέτρων, περίπου στη βόρεια πλευρά μιας κορυφής των Νομίων Ορέων, του ΚουβελαίικουΆι Λιά, του (κατά Παυσανία) Ελαΐου όρους. Η τοποθεσία αυτή, που κατά τις πρώτες δεκαετίες του 1900, εγκαταλείφθηκε από τους κατοίκους της, έγινε γνωστή με το όνομα Παλαιοχώρι και Χαλάσματα. Το χωριό Λιόπεσι ονομάστηκε αργότερα Άνω Κούβελα, από κατοίκους του οποίου δημιούργησαν πιο κάτω, στην ίδια βόρεια πλευρά του Κουβελαίικου Άι Λια (φωτ. 5η), το σημερινό χωριό Κούβελα. Από τα ερείπια των σπιτιών των οποίων οι τοίχοι διατηρούνται σε κάποιο ύψος, συμπεραίνει κανείς ότι είναι κατασκευής διαφόρων εποχών, γεγονός σύμφωνο με την παράδοση. Οι τοίχοι τους έχουν πλάτος ένα μέτρο περίπου και είναι κατασκευασμένοι μόνο με ογκολίθους «ξεροτοίχι». Υπάρχουν όμως και πιο καινούργια σπίτια, στα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί συνθετικά υλικά, όπως άμμος κι ασβέστης.Το χωριό Λιόπεσι, οφείλει το όνομά του στον αρχηγό της φάρας, η οποία εγκαταστάθηκε πρώτη στην περιοχή αυτή, περί το έτος 1400. Οι έποικοι Αρβανίτες ήταν φυσικό να έπαιρναν το όνομα του φυλάρχου τους που ήταν γνωστός στους ομοφύλους τους κάθε περιοχής.Στα χρόνια της Α’ Τουρκοκρατίας το Λιόπεσι μετονομάστηκε σε Άνω Κούβελα.
Κατά το δεύτερο μισό του 17ου αιώνα οι κάτοικοι, για να βελτιώσουν την διαβίωση τους, άρχισαν να κατεβαίνουν χαμηλότερα και να φτιάχνουν το νέο τους χωριό, το «Κούβελα». Το Κούβελα βρίσκεται σε υψόμετρο 850 μέτρων, στο βόρειο άκρο του νομού Μεσσηνίας, σε απόσταση 64 χλμ. ΒΔ της Καλαμάτας και 16 χλμ. από τοΔώριο.
Το Κούβελα πήρε το όνομά του από κάποιον που τον έλεγαν «Κουβελά», γιατί ασκούσε εκεί το επάγγελμα του μελισσοκόμου. Είχε κυψέλες, τις οποίες στην καθομιλουμένη τις έλεγαν «Κουβέλια», από σχετική Σλαβική λέξη.Κατά την τοπική παράδοση οι πρώτοι οικιστές του χωριού, ήσαν δύο αδέρφια, ο Ντέντες και ο Κόρδας, από τους οποίους δημιουργήθηκαν οι δύο ρούγες του χωριού: η Ντεντόρουγα, ανατολικά της παλιάς βρύσης του χωριού και η Κορδόρουγα δυτικά
Το Κούβελα λεγόταν και «Αγία Παρασκευή» και στην αρβανίτικη διάλεκτο, την οποία μιλούσαν παλιά οι κάτοικοι του, «Σινέ Πρίμτε». Πήρε το όνομα αυτό από το εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής που βρισκόταν στο μέρος που έχει χτισθεί η εκκλησία της Αγίας Τριάδας.
Στις διάφορες απογραφές το χωριό παρουσιάζει την εξής πληθυσμιακή εξέλιξη....ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤOYΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ.

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΡΙΠΥΛΗΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ : ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΖΩΗΣ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΤΑΒΑΣΗΣ ΣΤΟΝ ΑΡΚΑΔΙΚΟ ΠΟΤΑΜΟ!

Μοναδικό μάθημα ζωής αποτέλεσε για τα νεαρά μέλη που συμμετείχαν στην  κατάβαση του Αρκαδικού ποταμού στις 10 Αυγούστου στην περιοχή Σελλά. Η σχετικά σύντομη διαδρομή που ακολούθησαν σε σχέση με το μήκος του ποταμού, αποτελεί μια πρώτη <<γεύση>> από τον Αρκαδικό Ποταμό και για κάποιους απροπόνητους ή πέραν αυτών των εμπειριών, αποτέλεσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να νιώσουν και να έρθουν σε επαφή με τις ομορφιές που περικλύζει το ποτάμι και γενικότερα η περιοχή Τριπύλης. Το κέφι στο ζενίθ, όπως και η ανησυχία η κάποια σχετική <<γκρίνια>> από ορισμένους που δεν μπόρεσαν να κατέβουν το ποτάμι και επέστρεψαν και πάλι από το μονοπάτι στην αφετηρία,  που ήταν το πάρκο του Ομίλου.
 
 
Μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο, πατώντας το Play, αλλά πρώτα να πατήσετε Pause στο LiveStream πάνω δεξιά του Blog, με τίτλο ( ΧΡΗΣΙΜΑ ΝΕΑ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ
 

ΣΕΛΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ : KATABAΣΗ ΑΡΚΑΔΙΚΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ 10 08 2014

Ξεκινώντας το δρόμο της επιστροφής από το σημείο που τελειώνει το μονοπάτι στην λεγόμενη Δέση,  μια  ομάδα νέων παιδιών  που συμμετείχε στην πεζοπορία που διοργάνωσε ο Όμιλος Φίλων Τριπυλιωτών Αρκαδικού Ποταμού, επέλεξε το διάβα του ποταμού και η ικανοποίηση αλλά και η χαρά ήταν ανείπωτη. Μεγάλη η πρόκληση, καθώς δεν είχαν τα παιδιά  ξαναζήσει τέτοια εμπειρία, αλλά όπως και  ενδεχομένως να γνωρίζετε, το ποτάμι έχει ανάλογους κινδύνους και θα πρέπει κανείς να προσέχει και εν γένει να το σέβεται. Στην κατάβαση του ποταμού, συναντάς πέρα από την πυκνή βλάστηση και  πέτρες οι οποίες γίνονται πολύ  γλιστερές σε κάποια σημεία μέσα στο ποτάμι και εάν δεν φοράς καλά και στέρεα παπούτσια, μπορεί με ευκολία να πέσεις και χτυπήσεις. Επιπλέον, κάποιες μικρές λιμνούλες που υπάρχουν τις περνάς κολυμπάς έτσι όπως έκανε και η εν΄ λόγω ομάδα, με τους νεαρούς εξερευνητές, οι οποίοι  το διασκέδασαν με την ψυχή τους, όσο τίποτα άλλο!
 
Μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο, πατώντας το Play, αλλά πρώτα να πατήσετε Pause στο LiveStream πάνω δεξιά του Blog, με τίτλο ( ΧΡΗΣΙΜΑ ΝΕΑ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ
 

H καλύτερη εκδίκηση είναι η λήθη.... Να πνίγεις έναν εχθρό στην σκόνη της μηδαμινότητάς του. ~~ Baltasar Gracian

  Τραγικό το χάσιμο χρόνου να μαλώνεις με έναν  ανόητο και φανατικό που δε νοιάζεται για την αλήθεια, αλλά μόνο για τη νίκη των πεποιθήσεω...